... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 10:52 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

دیدار معاون دبیرکل سازمان ملل با امیرعبداللهیان

امیرعبداللهیان: ایران به هیچ طرفی در جنگ[اوکراین]، کمک نظامی نمی‌کند و جنگ را راه حل نمی‌داند و از حاکمیت و تمامیت ارضی تمام کشور‌ها از جمله اوکراین حمایت می‌کند.

سیاست شرق _ «مارتین گریفیث» معاون بشردوستانه و کمک‌های اضطراری دبیرکل سازمان ملل متحد، در سفر به تهران، امروز با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

به نقل از «باشگاه خبرنگاران جوان»، در دیدار «مارتین گریفیث» معاون بشردوستانه و کمک‌های اضطراری دبیرکل سازمان ملل متحد با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، موضوعات مورد اهتمام مشترک از جمله شرایط و وضعیت انسان دوستانه در کشور‌های سوریه، یمن، افغانستان و نیز اوکراین مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

طرفین در این دیدار، آخرین تحولات حوزه بشردوستانه و ظرفیت‌های همکاری در این حوزه را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به میزبانی جمهوری اسلامی ایران از چند میلیون آواره و مهاجر از کشور افغانستان بر حمایت سازمان ملل در زمینه ایجاد زیرساخت مناسب برای رفع نیاز‌های آنان تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در خصوص اوکراین نیز با تشریح مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با این منازعه تاکید کرد، ایران به هیچ طرفی در جنگ، کمک نظامی نمی‌کند و جنگ را راه حل نمی‌داند و از حاکمیت و تمامیت ارضی تمام کشور‌ها از جمله اوکراین حمایت می‌کند.

همچنین، مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، با علی‌اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی نیز دیدار کرد.

گریفیتس در این دیدار توافق تهران-ریاض را دارای تبعات مثبت بر تحولات منطقه و پیشبرد روند صلح دانست.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه در ادامه همچنین بر اهمیت مشارکت و همکاری کشور‌های منطقه در تامین نیاز‌های بشردوستانه مردم سوریه و یمن تاکید کرد.

خاجی نیز در این دیدار، خواستار افزایش و تسریع در ارسال کمکٰ‌های بشردوستانه منطقه‌ای و بین‌المللی به مردم سوریه، علی‌الخصوص پس از زلزله اخیر در این کشور شد.

گریفیتس پس از این دیدار در گفتگو با خبرنگاران درباره وضعیت افغانستان هم گفت: تاکنون ۴.۶ میلیارد دلار به این کشور کمک شده است. از کشور‌های کمک‌‌کننده درخواست‌هایی داشتیم و طالبان نیز وظیفه‌ای در این میان دارد.

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »