... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 1:27 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

گالوپ: موافقت جهانی با رهبری آمریکا، کاهش یافته است

این نظرسنجی عمدتاً در اواسط تا اواخر سال 2022، پس از خروج آشفته ایالات متحده از کابل، و همچنین پس از حمله روسیه به اوکراین انجام شد.

سیاست شرق _ طبق نظرسنجی موسسه گالوپ، مردم بیش از ۱۳۰ کشور جهان، نسبت به رهبری قدرت های جهانی، نظرات متفاوتی داشته اند، نگاهی که بی ارتباط با حمله روسیه به اوکراین، تغییر رهبری در آلمان، دومین سال دولت بایدن و سیاست های بین المللی چین نبوده است.

به نقل از اکسیوس، بر اساس نظرسنجی «موسسه گالوپ» از ۱۳۷ کشور و منطقه ، موافقت جهانی با رهبری ایالات متحده در سال دوم ریاست جمهوری بایدن کاهش یافته است.

در حالی که هنوز رهبری ایالات متحده برای برخی کشورهایی مهم است، اما ماه عسل بین المللی بایدن، ممکن است به پایان رسیده باشد؛ با این حال چین و روسیه نیز در مناطق یا کشورهایی، از محبوبیت برخوردار هستند.

  • این نظرسنجی عمدتاً در اواسط تا اواخر سال ۲۰۲۲، پس از خروج آشفته ایالات متحده از کابل، و همچنین پس از حمله روسیه به اوکراین انجام شد.
  • تأیید رهبری روسیه تقریباً در کل کاهش یافته است، اگرچه در تعداد انگشت شماری از کشورهای آفریقایی، از جمله کشور مالی، به طرز چشمگیری و تا حد ۹٠ درصد بالا بود.
  • آلمان در بین دو قدرت غربی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند، وضعیت بهتری داشت . در حالی که تایید کلی رهبری آلمان از سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است، با این حال مخالفت ها با آلمان، نسبت به ایالات متحده کمتر است.

با اعداد: میانگین تایید رهبری ایالات متحده در« اروپا» از ۴۱% به ۳۹% و در «قاره آمریکا» از ۵۲% به ۳۶%، در سال دوم بایدن کاهش یافت.

  • با این وجود، چین تنها در تعداد معدودی از کشورها در هر دو منطقه از ایالات متحده پیشی گرفته است که جای تعجب نیست، که روسیه در میان آنهاست. میانگین تایید رهبری چین در اروپا ۱۶ درصد و در قاره آمریکا ۲۳ درصد است.
  • در جنوب صحرای آفریقا، تایید رهبری آمریکا (متوسط ​​۵۹٪) و چین (۵۲٪) که نسبتاً بالاست.
  • در آسیا، تصویر بیشتر مختلط است. به عنوان مثال، طبق نظرسنجی‌ها، محبوبیت چین در پاکستان و ایران بسیار جلوتر است، در حالی که استقبال ایالات متحده در هند بسیار بالاتر است.

رهبری ایالات متحده به ویژه در کوزوو (۹۰٪)، لهستان (۸۰٪)، نیجریه (۷۸٪)، اسرائیل (۶۵٪)، فیلیپین (۶۲٪) و سرزمین های فلسطین (۱۳%)، اما در روسیه (۴٪) و ایران (۸%) و در کل نامحبوب است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »