... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - 11:07 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

ژاپن: شرکت هایی که دستمزد بیشتری پرداخت کنند، مالیات کمتری می پردازند

اگر شرکت های بزرگتر کل دستمزد کارکنان را با درصد معینی یا بیشتر افزایش دهند، تا 30 درصد از مبلغ افزایش یافته را می توان از پرداخت مالیات شرکت کسر کرد. شرکت های کوچکتر می توانند از کسر تا 40 درصد برخوردار شوند

سیاست شرق _ منابع مطلع می گویند که، دولت ژاپن در حال بررسی توسعه برنامه معافیت مالیاتی موجود، برای شرکت هایی است که دستمزد کارکنان را افزایش می دهند.

به نقل از ژاپن تایمز، این منابع روز جمعه گفتند، وزارت صنعت، طرح هایی برای گسترش این برنامه را در پیشنهاد اصلاح نظام مالیاتی خود برای سال مالی ۲۰۲۴ که از آوریل آینده آغاز می شود، گنجانده است.

بر اساس برنامه فعلی، این شرکت ها، به شرکت هایی با سرمایه بیش از ۱۰۰ میلیون ین و شرکت هایی با سرمایه ۱۰۰ میلیون ین یا کمتر طبقه بندی می شوند.

اگر شرکت های بزرگتر کل دستمزد کارکنان را با درصد معینی یا بیشتر افزایش دهند، تا ۳۰ درصد از مبلغ افزایش یافته را می توان از پرداخت مالیات شرکت کسر کرد. شرکت های کوچکتر می توانند از کسر تا ۴۰ درصد برخوردار شوند.

این وزارتخانه اکنون در نظر دارد شرکت‌های بزرگ‌تر را به دو بخش تقسیم کند تا دسته جدیدی از شرکت‌های متوسط ​​با سرمایه کمتر از ۱ میلیارد ین ایجاد کند و در صورتی که کل حقوق کارکنان را حتی با درصد کمتری افزایش دهند، واجد شرایط معافیت‌های مالیاتی شوند.

این وزارتخانه همچنین قصد دارد این برنامه را تا سال ۲۰۳۰ تمدید کند تا شرکت‌ها را به ادامه افزایش دستمزدها تشویق کند. این برنامه در حال حاضر قرار است در پایان سال مالی ۲۰۲۳ منقضی شود.

افزايش دستمزدها يك اقدام فوري براي سياستگذاران ژاپني است، زيرا توكيو تمايل دارد با افزایش دستمزدها، ميزان مصرف را در جامعه ژاپن بالا ببرد چرا كه افزايش مصرف، براي بالا بردن ميزان تقاضاي داخلي و بيرون كشيدن اقتصاد از تورم امري حياتي است.
در همين راستا، اين كشور تلاش دارد با ارائه كمك هاي نقدي به برخي مستمري بگيران شرايط اقتصادي كشور را با گسترش سياست مصرف بیشتر، متحول سازد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »