... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 8:55 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

اسپوتنیک: حمله پهبادی به کاخ کرملین و سوءقصد به جان پوتین خنثی شد

سخنگوی کاخ کرملین با اعلام خبر دفع حمله پهپادی اوکراین به مقر ریاست‌جمهوری روسیه، گفت که مسکو این حمله را سوءقصد به جان پوتین دانسته و حق اقدام تلافی‌جویانه را برای خود محفوظ می‌داند.

سیاست شرق _ «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) از دفع حمله هواپیماهای بدون سرنشین ارتش اوکراین به کاخ کرملین خبر داد.

به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف طی نشست خبری در مسکو گفت که رژیم کی‌یف بامداد امروز اقدام به انجام حمله پهپادی به اقامتگاه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در کرملین داشت.

وی با بیان اینکه در این حمله دو فروند هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی پیش از رسیدن به کرملین رهگیری و نابود شدند، توضیح داد که مسکو این حمله را سوءقصد به جان پوتین می‌داند.

طبق این گزارش، پسکوف تاکید کرد که روسیه این اقدام را یک حمله تروریستی از جانب اوکراین دانسته و این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که هر طور صلاح می‌داند، اقدامات تلافی‌جویانه انجام دهد.

وی با بیان اینکه در زمان این حمله، پوتین در کرملین نبود و آسیبی به او نرسیده، افزود که برنامه کاری رئیس جمهور روسیه تغییری نکرده و کار دولت طبق معمول ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر، «سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو نیز اعلام کرد که از امروز استفاده از هرگونه پهپاد و کوادکوپتر توسط شهروندان ممنوع است. البته این ممنوعیت به گفته وی بر مسئولان دولتی اعمال نمی‌شود.

به نوشته اسپوتنیک، سخنگوی کرملین در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که موضوع افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در مذاکرات توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین در دست بررسی نیست.

پسکوف با بیان اینکه دلایل بسیار کمی برای خوش‌بینی به توافق غلات وجود دارد، تصریح کرد که روسیه تمایل دارد مفاد این توافق را رعایت کند اما کاری که بر خلاف منافع کشور باشد انجام نخواهد داد.

وی روز گذشته نیز گفته بود: «اخراج دیپلمات‌های روس از اروپا در راستای دیگر اقداماتی است که باعث تخریب روابط بین کشورها می‌شود، اما بدون پاسخ تلافی‌جویانه باقی نمی‌ماند».

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »