... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - 7:01 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

افزودن نمک به غذا و افزایش خطر مرگ زودرس

در مقایسه با افرادی که هرگز یا به ندرت نمک به غذا اضافه می‌کردند، خطر مرگ زودرس در کسانی که همیشه سراغ نمک می‌رفتند، ۲۸ درصد بیشتر است.
تاثیر خوردن نمک قبل و بعد از غذا

سیاست شرق _ بر اساس مطالعه‌ای که بر روی بیش از ۵۰۰ هزار بزرگسال بریتانیایی انجام شد، افرادی که وعده‌های غذایی خود را با نمک آغشته می‌کنند، ممکن است عمر کوتاه‌تری نسبت به کسانی داشته باشند که نمک کمتری مصرف می کنند.

به‌ نقل از ساینس‌دیلی، مطالعه ۹ ساله محققان دانشکده بهداشت عمومی و پزشکی گرمسیری دانشگاه تولان در نیواورلئان نشان داد که در مقایسه با افرادی که هرگز یا به ندرت نمک به غذا اضافه می‌کردند، خطر مرگ زودرس در کسانی که همیشه سراغ نمک می‌رفتند، ۲۸ درصد بیشتر است.

همچنین، این مطالعه نشان داد که امید به زندگی در میان افرادی که همیشه نمک به غذا اضافه می‌کنند، در مقایسه با افرادی که هرگز این کار را نمی‌کنند یا به‌‌ندرت نمک اضافه می‌کنند، کمتر است؛ به‌طوری ‌که در سن ۵۰ سالگی، ۱.۵ و ۲.۲۸ سال به‌ترتیب از میزان امید به زندگی زنان و مردانی که عاشق نمک هستند، کم می‌شود.

در این مطالعه عوامل دیگری که می‌توانند بر نتایج تأثیر بگذارند، از جمله سن، جنس، قومیت، شاخص توده بدنی، سیگار کشیدن، مصرف الکل، فعالیت بدنی، رژیم غذایی و شرایط پزشکی مانند دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی نیز در نظر گرفته شدند.

به‌ گفته محققان، افزودن نمک به غذاها در سر سفره، یک رفتار غذایی رایج است. در رژیم غذایی غربی، افزودن نمک به غذا، ۶ تا ۲۰ درصد کل نمک مصرفی روزانه را تشکیل می‌دهد.@dw_farsi

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »