... امروز: سه شنبه - ۰۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 8:27 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
به منظور بررسی وضعیت حق آبه هیرمند؛

دیدار نماینده و نخبگان سیستان و بلوچستان با امیرعبداللهیان

امیرعبداللهیان: همه گزینه ها برای آبادانی و زندگی بهتر ساکنان استان سیستان و بلوچستان در دولت، با جدیت دنبال می شود.

سیاست شرق _«محمد سرگزی»، نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و مون در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان نخبگان استان سیستان و بلوچستان، شب گذشته در دیدار با حسین امیر عبداللهیان، معاون و مدیران ارشد وزارت امور خارجه، با اشاره به بحران آب در این استان بر پیگیرتر شدن حق آبه هیرمند از سوی دستگاه دیپلماسی کشور تاکید کردند.

به نقل از فارس، پیشنهاد تشکیل کمیته ای متشکل از نخبگان استان برای ارائه پیشنهادات و راهکارهای عملی برای حل معضلات استان سیستان و بلوچستان، درخواست وزیر امور خارجه برای طرح مسائل و مشکلات مطرح شده در مورد استان در هیئت دولت و تشکیل نشست های کمیسیون بین ایران و افغانستان از دیگر محورهای مطرح شده از سوی نمایندگان نخبگان استان سیستان و بلوچستان بوده است.

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، در این نشست با اشاره به بررسی مستمر نمایندگان استان در مجلس، موضوع «حق آبه» هیرمند را از وظایف ذاتی وزارت امور خارجه برشمرد و تاکید کرد که همه گزینه ها برای آبادانی و زندگی بهتر ساکنان استان سیستان و بلوچستان در دولت، با جدیت دنبال می شود.

وزیر امور خارجه تاکید کرد، رئیس جمهور و دولت اهتمام ویژه ای به مسائل و مشکلات استان سیستان و بلوچستان دارند.

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد، وزارت امور خارجه از ایجاد بازارچه های مرزی در مرز بین ایران و افغانستان و افزایش مراودات اقتصادی و دادوستد در میان مردم دوطرف مرز حمایت می کند.

در این جلسه همچنین مهدی صفری معاون اقتصادی وزارت امور خارجه، رضا نجفی معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس در امور افغانستان و سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل طی سخنانی در خصوص توسعه استان سیستان و بلوچستان و منطقه چابهار، گسترش ترانزیت از استان سیستان و بلوچستان به همسایه ها به عنوان یکی از محورهای پیشرفت در این استان،مذاکرات با مقامات مسئول سرپرستی موقت افغانستان در «حق آبه» هیرمند و تبادلات اقتصادی مرزی را تشریح کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »