... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 10:27 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0

تقدیر سفیر ایتالیا از فیلم «برادران لیلا»!

سفیر ایتالیا: فیلمی شگفت‌انگیز درباره زندگی و تباهی که نمایانگر شجاعت و فداکاری بی‌نظیر زنان است. تشکر ویژه از کارگردان فیلم، سعید روستایی و از گروه بازیگران فوق‌العاده‌اش.

سیاست شرق _ جوزپه پرونی سفیر ایتالیا در تهران با انتشار پستی در توئیتر درباره پخش فیلم برادران لیلا در حیاط سفارت رم در تهران با تشکر از دست اندرکاران، این فیلم را فیلمی درباره «تباهی و زندگی» توصیف کرد.

او در این پست و در توضیح عکسی که به اشتراک گذاشته می‌نویسد: «بسیار خشنودم که در باغ اقامتگاه ایتالیا در تهران میزبان نمایش فیلم «برادران لیلا» بودم. فیلمی شگفت‌انگیز درباره زندگی و تباهی که نمایانگر شجاعت و فداکاری بی‌نظیر زنان است. تشکر ویژه از کارگردان فیلم، سعید روستایی و از گروه بازیگران فوق‌العاده‌اش.»

فیلم برادران لیلا، ساخته «سعید روستایی»، از جمله فیلم هایی است که مورد تشویق و همچنین انتقادات مختلفی از سوی افراد مختلف قرار گرفته است. فیلمی که برخی آنرا سیاسی می دانند و برخی نیز سیاه نمایی را، هدف آن تلقی میکنند، هرچند که برخی نیز آن را یک فیلم خوب اجتماعی می دانند که جذابیت های خود را دارد.

در همین رابطه، خبرگزاری فارس با انتقاد از این اظهارنظر سفیر ایتالیا در تهران می نویسد: «حالا در تهران امروز هر هفته مهمانی‌ها و مراسم‌های مختلفی در سفارتخانه‌ها برگزار می‌شود؛ اخباری که گوشه‌ای از ابعاد سرمایه گذاری سفارتخانه‌ها در عرصه فرهنگ و هنر کشور را برملا می‌کند. 

حرف آخر اینکه برگزاری نشست برای فیلم «برادران لیلا» و انتشار پیام رسمی درباره آن از سوی سفیر ایتالیا همان«دم خروسی» است که نشان می‌دهد، دخالت‌های فرهنگی سفارتخانه‌ها، هنر سفارتی، جذب افراد و شبکه‌سازی سفارتخانه‌ها در خدمت نفوذ فرهنگی نه تنها یک توهم توطعه نیست بلکه واقعیتی است که بیشتر از همیشه باید در مرکز توجه نهادهای نظارتی قرار گیرد.»

به طور قطع فیلم برادران لیلا جدیدترین ساخته سعید روستایی را می‌توان پر سر و صداترین فیلم این روزهای سینمای ایران دانست.

گرچه فیلم روستایی با وجود تمام تلاش‌ها موفق به اخذ مجوز برای اکران سراسری در ایران نشد.

برادران لیلا همواره درگیر حاشیه‌ها و سر و صداهای زیادی بود. از زمان ساخت تا زمان ارسال به جشنواره کن و هیاهوهای پس از آن.

در واقع یکی از دلایل مهم شدن این فیلم و تمرکز توجهات نسبت به آن همین اتفاقاتی بود که برای فیلم برادران لیلا پیش از تماشا توسط ایرانیان افتاده بود.

برادران لیلا سومین ساخته بلند سعید روستایی پس از آثار ابد و یک روز و متری شیش و نیم می‌باشد. سعید روستایی با ابد و یک روز قدم به سینمای بلند گذاشت و سپس با ساخت متری شیش و نیم موفق شد تا احترام عده زیادی از مخاطبین و منتقدین را به دست آورد.

روستایی را قطعا می‌توان یکی از فیلمسازان موفق، کاربلد و باهوش نسل جدید فیلمسازی در ایران دانست که همچنان می‌توان منتظر تماشای آثار آنان نشست.

در آثار سعید روستایی خانواده و زندگی خانوادگی و همچنین شغل و امرار معاش همواره مهم بوده و از دغدغه‌های ثابت آثار او می‌باشد.

حتی در فیلم متری شیش و نیم که اثری متفاوت‌تر نسبت به ابد و یک روز و برادران لیلا می‌باشد، نیز به طور غیر مستقیم به این موضوع اشاره می‌شود.

فیلم برادران لیلا اما بیشتر به ابد و یک روز شباهت دارد و در نگاه اول بسیار از مخاطبان خود را به یاد ساخته اول سعید روستایی می‌اندازد.

در برادران لیلا نیز با خانواده‌ای طرف هستیم که شرایط زندگی خوبی نداشته و سعی در حفظ شرایط خود دارند. تفاوت برادران لیلا با ابد و یک روز در آن جاست که در برادران لیلا مسئله شغل و پیدا کردن آن و درآمد و حقوق بازنشستگی و تمام این دست موارد بسیار پررنگ‌تر نسبت به فیلم ابد و یک روز می‌باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »