... امروز: چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 8:28 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

شمار رسمی قربانیان طوفان موکا در میانمار به حداقل ۱۴۵ نفر رسید

سازمان ملل تخمین زد که بیش از ۶ میلیون نفر در سراسر میانمار، از جمله صدها هزار آواره در ایالت راخین ، پیش از وقوع طوفان در روز یکشنبه، به کمک های بشردوستانه نیاز داشتند.

سیاست شرق _ رسانه های دولتی میانمار گزارش دادند که تعداد رسمی کشته شدگان در ایالت راکین میانمار بر اثر طوفان موکا به حداقل ۱۴۵ نفر در روز جمعه افزایش یافت، اگرچه گروه های امدادی نگرانند که با دسترسی به برخی از مناطق آسیب دیده همچنان افزایش یابد.

به نقل از وبسایت «اکسیوس»، به دلیل ارتباطات محدود در مناطق آسیب دیده و کنترل شدید دولت نظامی، ارزیابی میزان کامل ویرانی در میانمار دشوار است. همچنین روزها طول می کشد تا کمک های مورد نیاز برای رسیدن به برخی از مناطق سخت و صعب العبور آسیب دیده، برسد.

 برنامه جهانی غذا اعلام کرد که توزیع غذا، کمک های نقدی و مواد غذایی را برای حدود ۱۹٠ هزار نفر از مردم نیازمند در مرکز ایالت راخین از روز جمعه آغاز کرده است. WFP تخمین می زند که بیش از ۸٠٠هزار نفر در میانمار به کمک های غذایی اضطراری نیاز دارند.

  • این طوفان در حالی که روز یکشنبه به سمت شمال شهر بندری سیتوه حرکت کرد، حداکثر بادهای پایدار با سرعت ۱۵۵ مایل در ساعت را همراه داشت.
  • سازمان ملل تخمین زد که بیش از ۶ میلیون نفر در سراسر میانمار، از جمله صدها هزار آواره در ایالت راخین ، پیش از وقوع طوفان در روز یکشنبه، به کمک های بشردوستانه نیاز داشتند.

بنا به همین گزارش، افرادآسیب پذیر، از جمله زنان، مادران باردار، کودکان و سالمندان، که بسیاری از آنها قبلا آوارگی را تجربه نکرده اند، پس از بی خانمان شدن توسط طوفان به دنبال سرپناهی در مراکز تخلیه و صومعه ها هستند. 

  • سازمان بهداشت جهانی روز جمعه اعلام کرد که خدمات بهداشتی دست کم به مدت سه روز در راخین قطع شد و چندین کلینیک پزشکی در کمپ های آوارگان به طور کامل ویران شدند . سازمان جهانی بهداشت افزود: «نگرانی‌های فزاینده در مناطق سیل‌زده برای گسترش بیماری‌های ناشی از آب وجود دارد.»

ایالت راخین میانمار بار عمده طوفان را متحمل شد، اما مناطق ساحلی همسایه بنگلادش نیز با باد شدید، باران شدید و جاری شدن سیل آسیب دیدند.

  • این شامل مناطقی نیز می شود که نزدیک به یک میلیون آواره روهینگیا را در خود جای داده است. بسیاری از این پناهجویان پس از تشدید حملات خونین ارتش این کشور در سال ۲٠۱۷ علیه این گروه قومی عمدتاً مسلمان، خانه های خود را در ایالت راخین میانمار ترک کردند، با این حال هیچ تلاشی تاکنون گزارش نشده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »