... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 6:43 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

در پی صحبت‌های بورل و پس از جلسه نوبت صبح وزیران خارجه اتحادیه اروپا، دو نهاد بسیج دانشجویی و بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پنج فرد ایرانی، به دلیل آنچه مسائل حقوق بشری عنوان شده، در سیاهه تحریم‌های اروپا قرار گرفتند.

سیاست شرق _ شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا، در بسته جدیدی، دو نهاد بسیج دانشجویی و بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ۵ فرد را تحریم کرد.

به نقل از یورونیوز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز دوشنبه ۲۲ مه (۱ خرداد) گفته بود که بسته جدیدی از تحریم‌های حقوق بشری علیه ایران وضع می شود.

در پی صحبت‌های بورل و پس از جلسه نوبت صبح وزیران خارجه اتحادیه اروپا، دو نهاد بسیج دانشجویی و بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پنج فرد ایرانی، به دلیل آنچه مسائل حقوق بشری عنوان شده، در سیاهه تحریم‌های اروپا قرار گرفتند.

در هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا که یک نسخه آن در تارنمای این اتحادیه منتشر شد، پنج شخصیت ایرانی نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند که عبارتند از سلمان آدینه‌وند فرمانده یگان امداد تهران بزرگ، سید محمد امین آقامیری دبیر شورای عالی فضای مجازی، محسن نیک ورز دادستان شهرستان سیرجان، نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت و سعید منتظرالمهدی سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور.

بر اساس این گزارش، دارایی های افراد و نهادهای تحریم شده مسدود و شرکت ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. همچنین اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشورهای عضو اتحادیه را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشورها ممنوع است.

اتحادیه اروپا پیشتر در ماه آوریل در ششمین بسته تحریمی خود تدابیر محدودکننده‌ای را علیه هشت فرد و یک نهاد در ایران اعمال کرده بود. این نهادها شامل شرکت مخابراتی آرین‌تل و همینطور افرادی نظیر نمایندگان مجلس ایران، اعضای سپاه پاسداران و اعضای بنیاد تعاون سپاه می‌شدند.

طبق گزارش شورای اتحادیه اروپا، تحریم‌ها علیه ایران تاکنون شامل ۲۱۱ فرد و ۳۵ نهاد شده است. این محدودیت‌ها عمدتا شامل مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر به اتحادیه اروپا است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، پیشتر در نشست خبری، اقدامات ضد ایرانی غرب علیه ایران را مردود، غیرسازنده و متناقض با منشور ملل متحد و مقررات و سازوکارهای بین المللی دانست و تاکید کرد: مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی بدون واکنش نخواهد بود و ایران تحت تاثیر فشارهای سیاسی که با هدف اخذ امتیاز از جمهوری اسلامی در برخی زمینه ها در حال اقدام و اجرا است نخواهد گرفت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »