... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - 3:32 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان: روابط ایران و عربستان، به نفع جهان اسلامی _ عربی است

منافع امت و جهان اسلامی ـ عربی در ازسرگیری روابط ایران و عربستان است و این صحنه که در پکن حاصل شد، خلاف منافع آمریکا و اسرائیل بود.

سیاست شرق _ سید هاشم صفی‌الدّین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان، ضمن اشاره به اوضاع منطقه و معادلات میان مقاومت و رژیم صهیونیستی گفت: منافع امت و جهان اسلامی ـ عربی، در ازسرگیری روابط ایران و عربستان است.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان، در گفتگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به توافق پکن برای ازسرگیری روابط عربستان با ایران، گفت: ایران قبل از توافق پکن قوی و قدرتمند بود، بعد از آن نیز قوی و قدرتمند است. منافع امت و جهان اسلامی ـ عربی در ازسرگیری روابط ایران و عربستان است و این صحنه که در پکن حاصل شد، خلاف منافع آمریکا و اسرائیل بود.

صفی‌الدین با ابراز اینکه “ملل منطقه اکنون آگاهی بیشتری دارند و می‌دانند کشوری که ازخودگذشتگی می‌کند و برای قضایای جهان اسلامی و عربی تلاش می‌کند، جمهوری اسلامی ایران است”، گفت: آنچه طی ۴۰ سال گذشته تا امروز رخ داده، این است که اسرائیل تلاش کرده است این حقیقت را مخفی و تحریف کند. آنچه آمریکا و اسرائیل در طول این سال‌ها انجام دادند، فتنه‌انگیزی‌های سنی ـ شیعی و سپس داعش و بعد تحریف چهره ایران بود، این‌که ایران در صدد شیعی کردن جهان اسلام و اهل‌سنت است و می‌خواهد بر جهان اسلام و عرب تسلط پیدا کند و اکنون ماهیت همه این تحریف‌ها برای ملت‌های منطقه روشن شده است.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان معتقد است دلار و تحریم ابزار جنایت آمریکاست. او به تروریسم اقتصادی دولت آمریکا علیه ملت‌های منطقه اشاره کرد و با بیان اینکه وقتی امریکا فشار خود را با دلار اعمال می‌کند، این هم اقدامی جنایتکارانه است، گفت: چندی پیش در یکی از نشست‌های کنگره آمریکا درباره منطقه صحبت بود، تمرکز روی تنگه‌های دریایی و آب‌های منطقه بود، تأکید بر این بود که “این مناطق باید در دست ما باقی بماند، اجازه نمی‌دهیم به دست ایران بیفتد.”، به همین دلیل مردم یمن، عراق و لبنان را گرسنگی می‌دهند، همین سیاست درباره ملت فلسطین در نوار غزه نیز اعمال می‌شود، حتی در کرانه باختری، در زمینه تأمین مواد اساسی غذایی اوضاع اسف‌بار است.

صفی‌الدین با اشاره به رزمایش اخیر یگان ویژه رضوان در سالروز پیروزی مقاومت بر این موضوع تأکید کرد که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، بارها گفته بود که “در صورت ارتکاب هرگونه اشتباه محاسباتی از سوی اسرائیل، موشک‌های ما به تل‌آویو می‌رسد و یگان رضوان وارد الجلیل می‌شود.”، پیامِ واضح و شفاف رزمایش این بود؛ “درباره هرچه تا به حال سخن گفتیم، چه یگان رضوان و ورود به الجلیل باشد چه رویارویی بزرگ و سرنوشت‌ساز، فرقی نمی‌کند؛ ما همواره آماده‌ایم.”، این پیام، پیامی جدی و بالفعل است، نه حرف و سخن خالی.

او ادامه داد: به آن‌ها دیواری را نشان دادیم که با دستشان ساخته‌اند و تنها پشت آن می‌جنگند، به آن‌ها گفتیم که این دیوار نابود خواهد شد و بی‌شک، به این دره و تپه‌ها خواهیم رسید. این‌ها مناطق و سرزمین‌های فلسطینی است که باید به فلسطینی‌ها بازگردانده شود. جدیت این پیام برای همه آشکار شد.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله به ماجرای تقدیم سلاح شهید عماد مغنیه به فرمانده یگان رضوان در جریان این رزمایش اشاره کرد و گفت: من بر این باورم که این تفنگی که خانواده حاج عماد با کرم و بزرگواری بخشیدند، روزی که یگان ویژه رضوان وارد فلسطین شود، این سلاح به دست کسی خواهد بود، که نه‌تنها وارد فلسطین، بلکه وارد قدس خواهد شد.

به‌گفته صفی‌الدین، “حزب‌الله به این جهت شکل گرفت تا اسرائیل را نابود کند.”

او معتقد است تا زمانی که اسرائیل باشد، حزب‌الله نیز هر روز قوی‌تر از دیروز خواهد شد و این مسیر ادامه دارد تا لحظه موعود که زمان نابودی اسرائیل و بیرون کردن آن از منطقه فرا برسد.

او در بخش دیگری از این گفتگو در بیان نظر رهبران حزب‌الله درباره دست دادن نیروهای مقاومت سوری، فلسطینی و لبنانی برای آزادی بلندی‌های جولان اشغالی گفت: برنامه ما، اقدام و عمل مقاومت است. ابتدا به ساکن، ما در هیچ منطقه‌ای دخالت نمی‌کنیم. جولان، سرزمینی سوری است و طرفی که مقرر می‌کند در جولان چه‌ چیز رخ خواهد داد، رهبری سوریه است که رهبری حکیم و شجاع است و تصمیمات مناسب را اتخاذ می‌کند. در مورد جولان و هر جبهه رویارویی با دشمن صهیونیستی و اقدام مقاومت، هرگاه شرایط اقتضا کند و لازم باشد که کنار دیگر نیروهای مقاومت از هر کشور و منطقه‌ای حضور داشته باشیم، حضور خواهیم یافت.

در بخش دیگری از این گفتگو، مباحثی پیرامون التهابات و تزاحمات داخلی سرزمین‌های اشغالی که سید حسن نصرالله نیز از آن به برادرکشی صهیونیست‌ها تعبیر کرده بود، مطرح شد که صفی‌‌الدین درباره آن و امکان وقوع جنگ داخلی میان صهیونیست‌ها گفت: جامعه اسرائیل از داخل فروپاشیده است. آن‌ها دیگر دارای رهبران تاریخی نیستند و رهبران تاریخی آن‌ها پایان یافته‌اند. رهبران کنونی آن‌ها رهبران کوچک و ساده‌ای هستند که به فساد و دزدی معروف هستند، برخی سابقه زندان دارند و برخی وارد زندان خواهند شد، برخی هم دارای پرونده‌های کیفری هستند.

او معتقد است این‌ها بخشی از واقعیت موجودیت اجتماعی ضعیف و درحال فروپاشی رژیم صهیونیستی است، واقعیاتی که مردم ساکن سرزمین‌های اشغالی را به این جمع‌بندی می‌رساند که این دولت موقتی است و سکونت آن‌ها در این سرزمین‌ها نیز موقتی و رو به اضمحلال است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »