... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - 10:35 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سفر رئیسی به ونزوئلا

رئیسی: موضع مشترک جمهوری اسلامی ایران و ۳ کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا، ایستادگی در مقابل نظام سلطه و مقابله با یکجانبه‌گرایی است.

سیاست شرق _ سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، در نخستین مقصد از سفر منطقه‌ای خود به آمریکای جنوبی، وارد کاراکاس پایتخت ونزوئلا شد.

رئیس جمهور پیش از عزیمت به ونزوئلا، با بیان اینکه این سفر به دعوت رسمی رؤسای جمهور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا انجام می‌شود، گفت: امروز عمده کشورهای منطقه آمریکای لاتین کشورهایی هستند که می‌خواهند مستقل زندگی کنند و روحیه آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و مقاومت در مقابل نظام سلطه وجه مشترک کشورهایی است که در این منطقه با جمهوری اسلامی ایران ارتباط خوبی دارند.

وی ارتباط بین ایران و کشورهای مستقل در آمریکای لاتین را ارتباطی راهبردی توصیف و تصریح کرد: موضع مشترک جمهوری اسلامی ایران و ۳ کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا، ایستادگی در مقابل نظام سلطه و مقابله با یکجانبه‌گرایی است.

گفتنی است رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز دوشنبه (۲۲ خرداد) به دعوت رسمی همتای ونزوئلایی خود و به منظور ارتقای سطح روابط با کشورهای دوست و همسو، در صدر یک هیئت عالی‌رتبه از جمله وزرای دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امور خارجه، نفت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، عازم کاراکاس پایتخت ونزوئلا شد؛ کشوری که از آن به عنوان متحد استراتژیک تهران در حیاط خلوت آمریکا نام می‌برند.

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »