... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
علم و تکنولوژي ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - 4:51 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

قرارداد ۵.۶ میلیارد دلاری عربستان و چین برای تولید خودروهای برقی

سیاست شرق _ خبرگزاری دولتی عربستان سعودی اعلام کرد، وزارت سرمایه گذاری عربستان سعودی قراردادی به ارزش ۵.۶ میلیارد دلار با Human Horizons سازنده خودروهای الکتریکی چینی برای همکاری در توسعه، ساخت و فروش خودرو امضا کرده است.

این توافقنامه بیش از نیمی از بیش از ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری امضا شده در اولین روز کنفرانس تجاری اعراب و چین در ریاض در بخش های فناوری، انرژی های تجدیدپذیر، کشاورزی، املاک و مستغلات، فلزات، گردشگری و مراقبت های بهداشتی را شامل می شود.

در حالی که روابط بین عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت جهان، و چین همچنان بر پایه روابط انرژی است، تلاش هایی برای تقویت سرمایه گذاری در بخش های غیرنفتی به عنوان بخشی از دستور کار تنوع بخشی پادشاهی عربستان وجود دارد.

بخشی از برنامه عربستان توسعه صنعت ساخت خودروهای الکتریکی داخلی (EV) است. Human Horizons خودروهای الکتریکی را با نام تجاری HiPhi در چین تولید می کند.

در بیانیه عربستان آمده است که سرمایه گذاری مستقیم خارجی چین در بازارهای عربی در سال ۲۰۲۱ به ۲۳ میلیارد دلار رسیده است که از این میزان ۳.۵ میلیارد دلار در عربستان سعودی بوده است.

چین در حال حاضر دارای برخی از جالب ترین و پرفروش ترین خودروهای الکتریکی در جهان است. برخی از شرکت‌های داخلی از نظر پیشرفت فناوری و فروش جهانی با تسلا قابل مقایسه هستند و خودروسازان دیگری نیز ماشین‌هایی می‌سازند که در خارج از چین فروخته نمی‌شوند. یک نمونه بسیار خوب HiPhi Z است که یک سدان تمام الکتریکی با شکلی آینده نگر و قابلیت های چشمگیر است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »