... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - 4:17 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

راه‌یابی فیلم کوتاه «تشک» به جشنواره‌ای در روسیه/ عکس

فیلم کوتاه «تشک» به نویسندگی و کارگردانی «آرش حسن‌پور»، در سی‌وششمین دوره جشنواره Cinekid در هلند اولین اکران جهانی خود را داشت.

سیاست شرق _ فیلم کوتاه «تشک»، به دهمین دوره «جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان صفر پلاس» در روسیه، راه یافت.

فیلم کوتاه «تشک» به نویسندگی و کارگردانی «آرش حسن‌پور»، در سی‌وششمین دوره جشنواره Cinekid در هلند اولین اکران جهانی خود را داشت و پس از آن در بیست و نهمین دوره جشنواره San Luis Obispo در آمریکا حضور یافت.

در خلاصه این فیلم آمده است:

تشک نمناکی که لکه زرد رنگ روی آن افتاده برای خشک شدن از بالکن خانه پسر بچه ۸ساله‌ای به نام محسن آویزان شده است که باعث تمسخر و قضاوت دوستان او می‌شود…

در این فیلم کوتاه محمد سروش علیشاهی. سالار قدیمی. محمد امین محمدی و فاطیما نیشابوری، یدالله شادمانی ایفای نقش کرده‌اند.

فهرست عوامل:

نویسنده تهیه کننده و کارگردان: آرش حسن پور، مدیر فیلمبرداری: وحید ابراهیمی، مجری طرح: هاشم علی اکبری، مدیر تولید: رامین کاظمی، عکاس: علی نیکرفتار، تدوین: محمد نجاریان، آهنگساز: امین هنرمند، طراح گریم: میثم قره گزلو، صدابردار: علیرضا نیازی، صداگذار: محمود موسوی نژاد، طراح پوستر: علی فراورده، طراح صحنه و لباس: آرش حسن پور، دستیار کارگردان: آرمین مهدی لو، اصلاح رنگ و نور: کامران سحرخیر، پخش بین‌الملل: نشاط باقری.

این جشنواره از فیلم‌های داستانی کوتاه دعوت می‌کند که جهان‌بینی مثبت، شکل‌دهنده و اثبات‌کننده زندگی کودکان و نوجوانان را پرورش می‌دهند.

جشنواره بر تقویت ارزش‌های مشترک انسانی متمرکز هستند:

خانواده، دوستی، کودکی، تفاهم بین مردم، استعدادها و خلاقیت ها، پرورش و آموزش، ارزش زندگی، توجه به طبیعت، عشق به یک حرفه و غیره.
ویژگی های انسانی مانند مهربانی، دوستی، نشاط، مراقبت، سخت کوشی، سخاوت، شوخ طبعی، هوش را مطرح می کند.
پیشنهاد موارد و راه حل های بدیع و موثر برای وظایف در حوزه های اجتماعی، فرهنگ، بوم شناسی، پرورش و آموزش، سیاست، اقتصاد، فناوری و غیره.

جشنواره فیلم هایی را که معانی و صحنه های مخرب را تجسم می کنند در نظر نمی گیرد:
شخصیت انسان: رنج، اختلال روانی، افکار خودکشی، اعتیاد به الکل و مواد مخدر و غیره.
خانواده، روابط بین فردی، امور اجتماعی: رسوایی ها، خیانت ها، خشونت، حل نشده درگیری‌ها و نمایش‌ها، نگرش بی‌دقت نسبت به یکدیگر، جنایات، جنگ‌ها و غیره
.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »