... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - 5:32 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

نمایندگان رسانه های ۴۵ کشور آفریقایی در استانبول ترکیه

احمد اویسال: حاکمیت قانون بر نهادهای ضعیف تحمیل می‌شود، اما بر کشورهای بزرگ اعمال نمی‌شود.

سیاست شرق _ اجلاس مشترک رسانه‌ ای ترکیه و آفریقا در دومین روز آن با نشستی تحت عنوان «بی‌نظمی بین‌المللی در دوران بحران دائمی» در استانبول ادامه دارد.

به نقل از آناتولی ترکیه، هشتاد تن از اعضای رسانه‌ها، دیپلمات‌ها، دانشگاهیان، نمایندگان بخش خصوصی و سازمان‌های غیردولتی از ۴۵ کشور آفریقایی در این اجلاس شرکت دارند. هدف از این نشست تقویت همکاری بین اصحاب‌رسانه‌های ترکیه و آفریقا و به اشتراک گذاشتن تجربیات مشترک عنوان شده است.

احمد اویسال، رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه (ORSAM) نیز در این نشست به عدم وجود نظم جهانی اشاره کرده و به‌عنوان مثال گفت که آمریکا بدون مبنای قانونی به عراق و افغانستان حمله کرده است.

اویسال با یادآوری اینکه روسیه از اعضای بنیانگذار سازمان ملل بوده و در عین حال حق وتو را نیز دارد، اظهار داشت: یکی از اعضای سازمان ملل بار دیگر بر خلاف قانون عمل کرده و به اوکراین حمله کرد. در کریمه نیز همین چیز را انجام داد. کسی به‌جز ترکیه و چند کشور با این کار مخالفت نکرد.

وی متذکر شد: حاکمیت قانون بر نهادهای ضعیف تحمیل می‌شود، اما بر کشورهای بزرگ اعمال نمی‌شود. رسانه‌ها به شکل غیرقابل توقف عمل فعالیت می‌کنند. رسانه‌های اجتماعی از جهانی شدن بهره می گیرند، شرکت‌های جهانی در موقعیتی فرادولتی قرار دارند، درآمدهای آنها می‌تواند بیشتر از درآمد یک کشور باشد.

ترکیه طی سال های اخیر ، روابط خود را در حوزه های مختلف نظامی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با اکثر کشورهای آفریقایی گسترش داده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »