... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - 3:57 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0

توضیحات وزارت علوم درباره قطع همکاری با استاد دانشگاه شریف

سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری : این فرد توسط هیات اجرایی جذب دانشگاه فاقد شرایط لازم تشخیص داده شد و نامه قطع همکاری وی به وزارت علوم ارسال شده است. تصمیم بعدی از اختیار دانشگاه خارج است.

سیاست شرق _ ایرنا:  سخنگوی وزرات علوم درمورد قطع همکاری با استاد سابق دانشگاه شریف توضیحاتی ارائه کرد.

یکی از محورهای مهم کاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توجه ویژه به امور نخبگان و یکی از اقدامات اصلی برای تحقق آن، حضور نخبگان و دانش آموخته های دانشگاه ها به عنوان اعضای هیات علمی است که در قالب فراخوان جذب اعضای هیات علمی انجام می شود.

 این اولین فراخوان سال ۱۴۰۲ است که در آن ۲۳۵ موسسه و دانشگاه تقاضای جذب اعضای هیات علمی را داده اند، ۱۱۰ عدد از این موسسات، دولتی و ۱۱۵ عدد غیردولتی هستند و نزدیک به سه هزار عضو هیات علمی از بین جوانان و نخبگان شامل ۱۶۰۰ نفر در موسسات دولتی و ۱۴۰۰ نفر در موسسات غیردولتی جذب خواهند شد.

اگر هر یک از اعضای هیات علمی پیمانی شاخص های مورد نظر را کسب نکند، دچار رکود علمی شود یا صلاحیت عمومی خود را از دست دهد یا از جهت دستگاه های ناظر که در قانون ذکر شده استعلام منفی داشته باشد، دانشگاه در مورد ادامه همکاری با عضو هیات علمی را در هیات جذب دانشگاه تجدیدنظر کرده و با این فرد قطع همکاری می‌شود.

بحث قطع همکاری با چند عضو هیات علمی از بین چند ده هزار عضو هیات علمی، در سال های مختلف قبلا هم مطرح بوده است‌. تعداد محدودی از اعضای هیات علمی یا شرایط علمی یا عمومی را از دست داده اند یا استعلام آنها به دلیل عمل غیرقانونی منفی شده است، یا هیات‌های انتظامی نسبت به قطع همکاری آنها تصمیم گرفته اند. در این دوره هم تعداد قطع همکاری‌ها بیش از دوره های گذشته نبوده و مسیر معمول را طی می کند.

این فرد توسط هیات اجرایی جذب دانشگاه فاقد شرایط لازم تشخیص داده شده و نامه قطع همکاری وی به وزارت علوم ارسال شده است. تصمیم بعدی در خصوص وی از اختیار دانشگاه خارج است و بعد از بررسی پرونده و اخذ تصمیم نهایی در هیات مرکزی جذب در مورد این پرونده، اگر قرار به قطع همکاری شود وی می تواند طبق مقررات موجود اعتراض و پرونده خود را پیگیری کند. ولی موضوع از دست دانشگاه خارج شده و این عضو سابق هیات علمی باید روند قانونی را طی کند.

به نقل از تابناک،«علی شریفی زارچی» دانش‌آموخته‌ی کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف و دکتری بیوانفورماتیک از دانشگاه تهران، از سوی دانشگاه شریف قطع همکاری شد.

شریفی زارچی از سال ۱۳۹۵ به عنوان عضو هیأت علمی دانشکده‌ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف مشغول به کار شد.

او در یک سال اخیر با انتشار دیدگاه‌های خود در صفحه‌ی توییترش بیشتر از قبل شناخته‌ شده است.

برخی معتقدند که علت اخراج این استاد دانشگاه شریف انتقادات او از نحوه‌ برخورد با دانشجویان در جریان اعتراضات و ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ بوده است.

توضیح دانشگاه شریف درباره خبر اخراج شریفی زارچی از دانشگاه 

در همین حال سعید بهزادی‌پور، دبیر هیئت اجرایی جذب اساتید دانشگاه شریف در توضیح جزئیات این خبر گفت: اساتیدی که به‌صورت پیمانی همکاری‌شان با دانشگاه شروع می‌شود تا مدت ۵ سال فرصت دارند که برای تبدیل وضعیت استخدامی خود از پیمانی به رسمی آزمایشی اقدام کنند و پس از این مهلت، عضو هیئت علمی باید درخواست تمدید عضویت پیمانی بدهد که تحت شرایطی قابل پذیرش خواهد بود.

مهلت پنج ساله قرارداد پیمانی دکتر شریفی‌زارچی به‌عنوان استادیار پیمانی دانشگاه، بهمن‌۱۴۰۰ به پایان رسید که از ۹ ماه پیش از آن، دانشگاه در فواصل مختلف، سه مرتبه با ارسال نامه‌هایی از وی دعوت کرد که درخواست تمدید عضویت پیمانی خود را به همراه مستندات فعالیت‌های علمی ارائه کند که متأسفانه علی‌رغم این درخواست‌ها و پیگیری‌های شفاهی مکرر، اقدامی از سوی وی صورت نگرفت.

در نهایت هیئت اجرایی جذب دانشگاه متشکل از سعید سهراب‌پور، محمدرضا عارف، اعظم ایرجی‌زاد، حمیدرضا ربیعی، آریا الستی، محمود سعادت، محمدجعفر عبدخدایی، محمود بهمن‌آبادی، ابراهیم سوزنچی و بنده به‌عنوان اعضای حقیقی و آقایان جلیلی و حجت‌الاسلام طباطبایی به‌عنوان اعضای حقوقی هفته گذشته رأی به پایان همکاری ایشان دادند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »