... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۰۱ تیر ۱۴۰۲ - 11:09 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه
کپی شد!
0

تعداد پناهندگان در سرتاسر جهان به رکورد زد!

افزایش 23 درصدی از پایان سال 2021 است و روند صعودی آن احتمالاً به دلیل جنگ در اوکراین و درگیری در سودان ادامه خواهد یافت .

سیاست شرق _ بر اساس گزارش آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد ( UNHCR )، در پایان سال ۲۰۲۲، ۱۰۸.۴ میلیون  آواره و پناهنده در جهان به دلایلی چون آزار، درگیری، خشونت، نقض حقوق بشر یا موارد دیگر وجود داشته است.

 این افزایش ۲۳ درصدی از پایان سال ۲۰۲۱ است و روند صعودی آن احتمالاً به دلیل جنگ در اوکراین و درگیری در سودان ادامه خواهد یافت .

از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ ، حدود  ۸ میلیون نفر  اوکراین را ترک کرده و در کشورهای اتحادیه اروپا زندگی می کنند که بیشتر زنان و کودکان هستند. این کسری از ۲۰ میلیون پناهنده ای است که در مجموع اوکراین را ترک کرده اند.

قبرس یکی از اصلی ترین نقاط اروپا برای ورود پناهجویان است. به گفته مقامات محلی، از جمعیت ۹۱۵۰۰۰ نفری جزیره مدیترانه، ۶ درصد آنها پناهجو هستند. بر اساس ارقام یورواستات از سال ۲۰۲۲  ، قبرس در مقایسه با جمعیت خود، بالاترین نرخ درخواست پناهندگی برای اولین بار  را در میان کشورهای اتحادیه اروپا دریافت کرد  و پس از آن کرواسی قرار دارد.

 اساس گزارش وزارت کشور و اداره حفاظت از پناهندگان، فرانسه به ۳۸۷۸۹ درخواست پناهندگی در سال ۲۰۲۲ پاسخ مثبت داده است  با نرخ کلی تایید ۲۸ درصدی . پاسخ مثبت به متقاضی وضعیت پناهندگی یا حمایت فرعی  برای کسانی می دهد که به دلیل نژاد، مذهب یا عقاید سیاسی با خطر آزار و اذیت در کشور مبدأ خود مواجه هستند.

سوری ها از هر پنج مهاجر در اروپا یک نفر را تشکیل می دهند و بیش از ۶.۶ میلیون پناهنده در بیش از  ۱۳۰ کشور زندگی می کنند . بر اساس گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ، سوریه شاهد بوده است که بیشترین درصد از جمعیت ملی خود   در میان کشورهای دیگر از جمله اوکراین، سودان جنوبی و ونزوئلا پناهنده شده اند .

گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، اکثریت قریب به اتفاق پناهندگان جهان توسط  کشورهای با درآمد کم و متوسط  ​​- حدود ۷۶ درصد میزبانی می شوند.  ترکیه ، ایران و کلمبیا میزبانی جمعیت زیادی از پناهندگان هستند که عمدتا از کشورهای همسایه خود هستند . حدود ۷۰ درصد از پناهندگان در کشورهایی زندگی می کنند که همسایه کشور مبدا آنها هستند .

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »