... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - 6:44 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

دعوت عراق از شرکت های خارجی برای اکتشاف و توسعه ذخایر گازی

عراق، دومین تولیدکننده بزرگ اوپک پس از عربستان سعودی، بخش قابل توجهی از گاز خود را که همزمان با نفت خام در میادین استخراج می‌شود.

سیاست شرق _ دولت عراق از شرکت‌های خارجی برای شرکت در مناقصه اکتشاف و توسعه ذخایر گاز طبیعی در «۱۱ بلوک جدید» در این کشور دعوت کرد.

وزارت نفت عراق، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هشت بلوک در غرب استان الانبار، یک بلوک در شمال شهر موصل، و دو بلوک در امتداد مرزهای انبار با شهرهای موصل و نجف واقع شده‌اند.»

این عضو اوپک به دنبال تولید گاز طبیعی مورد نیاز خود برای نیروگاه‌ها و کاهش حجم واردات آن است.

وزارت نفت عراق بدون تعیین تاریخی برای برگزاری مناقصه اعلام کرد که مقدمات برگزاری دور ششم مناقصه‌های این بلو‌ک‌های گازی را به پایان رسانده است.

عراق، دومین تولیدکننده بزرگ اوپک پس از عربستان سعودی، بخش قابل توجهی از گاز خود را که همزمان با نفت خام در میادین استخراج می‌شود، می‌سوزاند، چرا که امکانات لازم برای تبدیل آن به سوخت را ندارد. این کشور در عوض از برق وارداتی از ایران برای تولید برق استفاده می‌کند.

عراق برق و گاز مورد نیاز خود را از ایران وارد می کند؛ مجموع این واردات «بین یک سوم تا ۴۰ درصد برق» عراق را شامل می‌شود. این امر به ویژه در ماه‌های گرم تابستان که دمای هوا به ۵۰ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد، به اوج خود می‌رسد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »