... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - 9:23 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

پریگوژین: نیروهای واگنر وارد شهر «روستوف» در جنوب روسیه شده‌اند

پریگوژین: جنگ اوکراین بر اساس دروغ و فریب آغاز شده و ارتش روسیه حمله‌ای راکتی علیه واگنر انجام داده و ۲ هزار نفر از اعضای این گروه را کشته است.

سیاست شرق _ یوگنی پریگوژین رئیس واگنر گفت که نیروهای این گروه شبه‌نظامی از اوکراین وارد خاک روسیه شده و آماده هستند «تمام راه» را علیه ارتش روسیه طی کنند.

به نقل از رویترز، پریگوژین بامداد شنبه در پیامی صوتی در تلگرام گفت که نیروهای واگنر وارد شهر «روستوف» در جنوب روسیه شده‌اند.

وی هشدار داد که هر کسی بر سر راه این گروه قرار بگیرد وی و افرادش آنها را نابود خواهند کرد.

پریگوژین جمعه گفت که جنگ اوکراین بر اساس دروغ و فریب آغاز شده و ارتش روسیه حمله‌ای راکتی علیه واگنر انجام داده و ۲ هزار نفر از اعضای این گروه را کشته است.

وی همچنین سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه را تهدید کرد و گفت که وی در میدان سرخ مسکو به دار آویخته خواهد شد و در مقبره لنین دفن می‌شود.

«کانال یک» روسیه اعلام کرد ویدیویی که از این حمله منتشر شده، جعلی است.

روسیه، پریگوژین را به شورش مسلحانه متهم و علیه وی پرونده تشکیل داده است؛ اتهامی که در صورت اثبات آن، پریگوژین به ۱۲ سال تا ۲۰ سال زندان محکوم خواهد شد.

در پی اظهارات جنجالی پریگوژین، تدابیر امنیتی در مسکو پایتخت روسیه تقویت شده است.

یک منبع آگاه به تاس گفت: تدابیر امنیتی در مسکو تقویت شده؛ همه تاسیسات حیاتی و زیرساخت‌های دولتی و حمل و نقل تحت حفاظت بیشتر قرار گرفته‌اند.

به گفته این منبع، یگان‌های ویژه گارد ملی روسیه به حالت آماده‌باش کامل درآمده‌اند.

در همین حال، سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) هشدار داد: ما از جنگجویان واگنر می‌خواهیم که مرتکب خطای جبران‌ناپذیر نشوند، اقدامات قهری علیه مردم روسیه را متوقف کرده، دستورات خائنانه و مجرمانه پریگوژین را اجرا نکنند و برای بازداشت وی اقدام کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »