... امروز: شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 11:35 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

کشف یک گور دسته‌جمعی در بیمارستانی در خان‌یونس

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از کارکنان اورژانس حاضر در محل که در حال بیرون آوردن اجساد بودند، شمار اجساد کشف شده را ۲۸٣ جسد اعلام کرده است.

سیاست شرق _ بنا به گفتۀ مقامات محلی و گروه‌های امداد و نجات در نوار غزه، در روزهای اخیر ده‌ها جسد در گور دسته‌جمعی در حیاط بیمارستانی در خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه کشف شده است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنا به نوشتۀ گاردین، سازمان دفاع غیرنظامی در غزه روز دوشنبه ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت)، اعلام کرد که از روز جمعه تا کنون بیش از ۲٠٠ جسد در گوری دسته‌جمعی در حیاط بیمارستان ناصر در شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه کشف شده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از کارکنان اورژانس حاضر در محل که در حال بیرون آوردن اجساد بودند، شمار اجساد کشف شده را ۲۸٣ جسد اعلام کرده است.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان دفاع غیرنظامی در غزه روز گذشته نیز گفته بود که دست‌کم ۵۰ جسد از گوری دسته‌جمعی در حیاط بیمارستان ناصر در خان‌یونس که پیش از این مورد حملۀ نیروهای اسرائیلی قرار گرفته بود، کشف شده است.

الجزیره نیز گزارش داد، هویت افرادی که توسط ارتش در گور دسته جمعی دفن شده اند هنوز مشخص نشده است و مشخص نیست که آنها چه زمانی در جریان حمله اسرائیل کشته شده اند.

 در اوایل این هفته، پس از دو هفته محاصره، یک گور دسته جمعی در بیمارستان الشفا کشف شد. این یکی از چندین گور دسته جمعی کشف شده در الشفا – بزرگترین مرکز پزشکی در منطقه محصور ساحلی – بود.

به گفته مقامات بهداشتی محلی، جنگ اسرائیل علیه غزه بیش از ۳۴۰۰۰ فلسطینی را کشته است، دو شهر بزرگ غزه را ویران کرده و بخش‌هایی بسیاری از سراسر این سرزمین بر جای گذاشته است.

حداقل دو سوم تلفات کودکان و زنان هستند. همچنین می‌گویند تلفات واقعی احتمالاً بیشتر است زیرا بسیاری از اجساد در زیر آوارهای به جا مانده از حملات هوایی گیر کرده‌اند یا در مناطقی هستند که برای پزشکان غیرقابل دسترس است.

اسرائیل پس از حمله حماس و دیگر گروه های فلسطینی به داخل اسرائیل در ۷ اکتبر که حدود ۱۱۳۹ نفر را کشت و بیش از ۲۰۰ نفر را اسیر کرد، جنگ خود را علیه غزه آغاز کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »