... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - 1:39 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

کنیا، بزرگترین برنامه «غذا در مدرسه» را، در آفریقا راه اندازی می کند

رئیس جمهور کنیا: «ما باید شرم گرسنگی را در کشورمان از بین ببریم. ما در حصول اطمینان از اجرای موفقیت آمیز برنامه تغذیه مدرسه، آگاهانه و متمرکز خواهیم بود.

سیاست شرق _ کشور کنیا، بزرگترین برنامه « غذا در مدرسه» را در آفریقا راه اندازی می کند، ابتکاری که به گفته مقامات این کشور، از نایروبی شروع و با هدف ارائه ناهار روزانه ۴ میلیون کودک دبستانی و جهت “از بین بردن شرم گرسنگی” خواهد بود.

به نقل از گاردین، بزرگترین برنامه غذای مدرسه در آفریقا در اوت (مرداد _ شهریور) امسال در نایروبی آغاز می شود.

ده آشپزخانه جدید در دست ساخت، روزانه ۴۰۰۰۰۰ ناهار را برای کودکان ۲۲۵ مدرسه ابتدایی و مراکز رشد کودک در پایتخت کنیا فراهم خواهند کرد. این برنامه از ۲۸ مرداد ماه، اولین روز ترم پاییز آغاز می شود و آشپزخانه ها برای ۳۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

ابتکار ۸.۶ میلیون دلاری (۶.۷ میلیون پوند)، با همکاری یک سازمان غیرانتفاعی کنیایی خواهد بود که در حال حاضر برای ۱۵۰۰۰۰ دانش آموز ابتدایی در شهر غذا ارائه می دهد.

بر اساس همین گزارش، حدود ۲۶ درصد از کودکان در کنیا به دلیل سوءتغذیه با کاهش رشد روبرو هستند. 

ویلیام روتو، رئیس جمهور کنیا در مراسم آغاز این برنامه در روز سه شنبه گفت: «ما باید شرم گرسنگی را در کشورمان از بین ببریم. ما در حصول اطمینان از اجرای موفقیت آمیز برنامه تغذیه مدرسه، آگاهانه و متمرکز خواهیم بود. بزرگترین ذلت این است که فرزندان ما به دلیل کمبود غذا به مدرسه بروند و روزه بگیرند.

روتو گفت که دولت ۵ میلیارد شیلینگ کنیا (۳۶ میلیون دلار) برای افزایش برنامه تغذیه ملی موجود از ۱.۶ میلیون کودک به ۴ میلیون کودک اختصاص داده است، اما قول داده است که در صورت متعهد شدن بودجه بیشتر استان، این تخصیص را افزایش دهد. 

او گفت: “ما می خواهیم مناطقی را که برنامه ای برای تغذیه مدارس دارند، شیلینگ در مقابل شیلینگ، مطابقت دهیم، و اگر این کار را انجام دهیم، در واقع می توانیم به ۸ میلیون کودک در مدارسمان غذا بدهیم.”

سوزان سیلانتوی ، مدیر اجرایی شهرستان نایروبی، گفت که جلسات با معلمان و والدین در طول مبارزات انتخاباتی سال گذشته نشان داد که اکثر دانش‌آموزان در شهر، بدون ناهار به مدرسه می‌روند و به توانایی یادگیری آنها آسیب می‌زند. گرسنگی کودکان همچنین مانع مهمی برای ثبت نام و حضور در مدارس در کشور است.

ما پیوند حیاتی بین تغذیه و یادگیری را می شناسیم و به همین دلیل است که برنامه تغذیه مدارس را نهادینه کرده ایم. ما انتظار بهبود حضور و عملکرد در مدارس دولتی را داریم.

بر اساس این طرح، هر دانش آموزی به وسیله یک مچ بند الکترونیکی، برای هر وعده غذایی، ۵ شیلینگ کنیا (۱۳۵۰۰ ریال) و دولت نیز ۲۵ شیلینگ(۶۷۵۰۰ ریال) پرداخت خواهند کرد.

کشور کنیا با مساحت ۵۸۰،۳۶۷ کیلومترمربع و جمعیت ۵۴ میلیون نفر، در شرق آفریقا قرار دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »