... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - 2:59 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه
کپی شد!
0

یک مسابقه عکاسی و نمایشی زیبا از دنیای پرندگان/ عکس

درمجموع، 2200 شرکت‌کننده در این مسابقه حضور پیدا کرده‌اند و از میان آثار ارسالی، هشت جایزه در پنج دسته‌بندی مختلف (علاوه بر جوایز افتخاری) توسط هیئت داوران اهدا شده است.

سیاست شرق _ انجمن ملی ادبان، برندگان مسابقه عکاسی خود را اعلام کرد، برنده اصلی این مسابقه ۵۰۰۰ دلار و سایر برندگان بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار دریافت می‌کنند.

انجمن ملی آدبان (Audubon) که یک سازمان آمریکایی در حوزه محیط‌زیست است، برندگان مسابقه عکاسی سالانه Audubon برای ۲۰۲۳ را اعلام کرد. در این مسابقه که اکنون چهاردهمین دوره خود را به پایان رسانده است، عکاسان حرفه‌ای، آماتور و جوان زیبایی پرندگان را به تصویر می‌کشند.

درمجموع، ۲۲۰۰ شرکت‌کننده در این مسابقه حضور پیدا کرده‌اند و از میان آثار ارسالی، هشت جایزه در پنج دسته‌بندی مختلف (علاوه بر جوایز افتخاری) توسط هیئت داوران اهدا شده است. عکس‌ها براساس کیفیت فنی، اصالت و شایستگی هنری خود سنجش می‌شوند و همچنین شرکت‌کنندگان باید از دستورالعمل‌های Audubon پیروی کنند.

انجمن ملی آدبان خاطرنشان کرد که دوسوم پرندگان آمریکای شمالی درنتیجه تغییرات آب‌و‌هوایی در معرض خطر انقراض قرار دارند. ازجمله این گونه‌های درحال انقراض می‌توان به دانلین، جغد گوش‌کوتاه و مرغ انجیرخوار شمالی اشاره کرد که در تصاویر ارسالی نیز حضور دارند.

«لیرون گرتسمن»، عکاس کانادایی، به‌دلیل ارسال تصویر بالا برنده جایزه اصلی این مسابقه شد و 5000 دلار دریافت کرد. عکس او دو کبوتر را نشان می‌دهد که هرکدام در پس‌زمینه سیاه تصویر، دارای یک چشم نارنجی درخشان هستند. در این تصویر، یکی از پرندگان نوک خود را به پرهای خاکستری، سبز و بنفش رنگ کبوتر دیگر می‌زند.

سایر برندگان مسابقه عکاسی Audubon جوایزی از 1000 تا 2500 دلار را دریافت کرده‌اند. برنده بخش عکاس جوان نیز جایزه نقدی دریافت نمی‌کند، بلکه در سال ۲۰۲۴ فرصت حضور شش‌روزه در کمپ Hog Island Audubon را خواهد داشت. «کایران بارلو»، با تصویر زیر که یک آبچلیک درحال پریدن از روی صخره‌ها برای نجات از موج را نشان می‌دهد، برنده بخش عکاسان جوان شده است.

در ادامه می‌توانید سایر تصاویر برنده و غیربرنده این مسابقه عکاسی را به‌‌همراه توضیح مختصری از آن‌ها مشاهده کنید:

یک طوطی دریایی اطلس که در لبه یک صخره سنگی نشسته است / برنده جایزه عکاس حرفه‌ای

یک پنگوئن ریش‌خطی درحال شیرجه‌زدن از روی کوه یخ / برنده جایزه عکاس آماتور

یک سرطلایی خاکستری که درحال خوردن کرم پیله‌ساز است / برنده جایزه تعذیه پرندگان

یک پلیکان که روی آب درحال استراحت است. کوسه‌ای در زیر آب نیز دیده می‌شود / برنده جایزه پرندگان دریایی

یک مرغ انجیرخوار شمالی که رشته‌های نازک و روشنی از علف را در نوک خود نگه داشته است / برنده جایزه پرنده ماده

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »