... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - 0:02 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

زلنسکی، شرط آغاز مذاکرات صلح با روسیه را اعلام کرد

زلنسکی: مرز ۲۴ فوریه ۲٠۲۲ (قبل از تهاجم روسیه به شرق اوکراین)، یک خط تماس است، بنابراین رسیدن به آن منجر به آغاز گفتگوی مسالمت آمیز نخواهد شد.

سیاست شرق _ ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، روز شنبه، اول ژوئیه، در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا، گفت: وقتی نیروهای مسلح اوکراین به مرزهای سال ۱۹۹۱ ( جدا شدن اوکراین از شوروی سابق) برسند، اوکراین برای گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز با روسیه آماده خواهد شد.

به نقل از RBC اوکراین، زلنسکی گفت: زمانی که ما واقعاً در مرزهای خود باشیم، اوکراین برای دیپلماسی آماده خواهد بود.

رئیس جمهور اوکراین گفت که مرز ۲۴ فوریه ۲٠۲۲ (قبل از تهاجم روسیه به شرق اوکراین)، یک خط تماس است، بنابراین رسیدن به آن منجر به آغاز گفتگوی مسالمت آمیز نخواهد شد.

پیش از این، ولادیمیر جباروف، معاون اول کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون، در گفتگو با ایزوستیا، گفت که برای روسیه، صحبت در مورد مرزهای سال ۱۹۹۱ کاملا غیرقابل قبول است ، زیرا کریمه و هر چهار منطقه جدید، طبق قانون اساسی فدراسیون روسیه، سرزمین روسیه هستند.

در ۲۴ فوریه ۲٠۲۲، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، دستور حمله نیروهای نظامی روسیه را به شرق اوکراین صادر کرد، تهاجمی که منجر به تصرف حدود ۲٠ درصد از خاک اوکراین گردید و متعاقب آن، توسط همه پرسی در این مناطق اشغالی، از اوکراین جدا شدند.

روسیه، این حملات را جهت کمک به روس زبانان شرق اوکراین عنوان نموده است، مسئله ای که تاکنون توسط جامعه جهانی، به رسمیت شناخته نشده است. کشورهای غربی و به ویژه آمریکا، تاکنون کمک های نظامی و اقتصادی بسیاری را در اختیار اوکراین گذاشته اند،تا بتواند در برابر روسیه، مقاومت کند.

شبه جزیره کریمه، با حمایت نیروهای نظامی طرفدار مسکو، پس از همه پرسی که روسیه در مارس ۲۰۱۴ برگزار کرد، به روسیه ملحق شد. در این همه پرسی که پس از کودتا در اوکراین برگزار شد، ۹۶.۷۷ درصد از شرکت کنندگان در همه پرسی، الحاق به روسیه را تایید کردند.

اوکراین همچنان شبه جزیره کریمه را بخش اشغال شده از اراضی خود می‌داند اما مقامات روسیه بارها اعلام کرده‌اند که ساکنان شبه جزیره کریمه، به پیوستن به روسیه رای داده و بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل، این منطقه بخشی از روسیه به شمار می‌آید. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز تاکید کرده است که موضوع شبه جزیره کریمه به طول کامل بسته شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »