... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - 9:49 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

هشدار کشورهای حوزه بالتیک نسبت به خطر گروه واگنر

وزیر خارجه لیتوانی : سرعت پیشروی واگنر به سمت مسکو نشان داد که کشورهای بالتیک باید مرزهای خود را در مقابل این گروه تقویت کنند.

سیاست شرق _ وزرای امور خارجه کشورهای حوزه بالای، در جریان سفر به پاریس، از اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواستند تا نسبت به تقویت مرزهای این کشورها در مقابل تهدید احتمالی گروه واگنر اقدام کند.

به نقل از رویترز، کشورهای لتونی و لیتوانی روز سه‌شنبه از ناتو خواستند تا مرزهای شرقی این کشورها را در مقابل تهدید احتمالی گروه واگنر تقویت کند. گروه واگنر پس از شورش نافرجام قصد دارد پایگاه جدیدی در کشور بلاروس ایجاد کند.

یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر، روز سه‌شنبه، پس از توافق با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، وارد بلاروس شد.

ادگارس رینکوویچ، وزیر خارجه لتونی در جریان سفر به پاریس در کنار همتایانش از کشورهای حوزه بالتیک گفت: تقویت مرزهای ما در مقابل این گروه ضروری است چون ما توانایی این مزدوران را دیده‌ایم.

گابریلیوس لاندسبرگیس وزیر خارجه لیتوانی نیز گفت: سرعت پیشروی واگنر به سمت مسکو نشان داد که کشورهای بالتیک باید مرزهای خود را در مقابل این گروه تقویت کنند.

سفر وزرای خارجی کشورهای حوزه بالتیک به فرانسه در حالی انجام شده است که کشورهای عضو ناتو برای نشست ماه آینده این سازمان در ویلنیوس پایتخت لیتوانی آماده می‌شوند.

آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که آماده است یک تیپ ۴هزار نفری از نظامیان خود را به طور دائم در لیتوانی مستقر کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »