... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - 5:36 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

فائو: پیش بینی می شود تولید غلات در سال ۲۰۲۳/۲۴ به بالاترین حد خود برسد

بر اساس آخرین گزارش چشم انداز محصول و وضعیت غذایی، که یک نشریه فصلی توسط سیستم اطلاعات جهانی و هشدار اولیه فائو (GIEWS) منتشر شده است، در مجموع 45 کشور در سراسر جهان به کمک خارجی برای غذا نیاز دارند.

سیاست شرق _ بر اساس آخرین گزارش عرضه و تقاضای غلات، که امروز توسط سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) منتشر شد، پیش بینی می شود تولید جهانی غلات در سال ۲۰۲۳/۲۴ به بالاترین حد خود برسد.

فائو پیش بینی تولید جهانی غلات در سال ۲۰۲۳ را به ۲۸۱۹ میلیون تن افزایش داد که نشان دهنده افزایش ۱.۱ درصدی نسبت به سال قبل است.

پیش‌بینی بالاتر تقریباً به طور کامل منعکس‌کننده چشم‌انداز بهتر برای تولید جهانی گندم است که اکنون به ۷۸۳.۳ میلیون تن می‌رسد که با بهبود چشم‌انداز در چندین کشور از جمله کانادا، قزاقستان و ترکیه تقویت شده است. با این حال، تولید جهانی گندم همچنان به میزان ۲.۳ درصد کمتر از تولید فصل گذشته است.

پیش‌بینی می‌شود که تولید جهانی غلات درشت برای سال جاری با رشد ۲.۹ درصدی از سال ۲۰۲۲ به ۱۵۱۲ میلیون تن برسد. به همین ترتیب، انتظار می رود تولید جهانی برنج در سال ۲۰۲۳/۲۴ با ۱.۲ درصد بالاتر از سطح کاهش یافته ۲۰۲۲/۲۳ افزایش یابد و به ۵۲۳.۷ میلیون تن برسد.

انتظار می رود مصرف جهانی غلات در فصل پیش رو با افزایش ۰.۹ درصدی به ۲۸۰۵ میلیون تن افزایش یابد که این امر ناشی از افزایش استفاده از غلات درشت به ویژه ذرت برای خوراک دام است.

فائو پیش بینی خود را برای ذخایر جهانی غلات تا پایان فصل ۲۰۲۳/۲۴ به ۸۷۸ میلیون تن افزایش داد که حدود ۲.۳ درصد بیشتر از فصل قبل است. در این سطح، نسبت ذخایر جهانی غلات به مصرف بدون تغییر در ۳۰.۶ درصد باقی می‌ماند که «نشان‌دهنده چشم‌انداز عرضه راحت در فصل جدید است».

آخرین پیش بینی فائو برای تجارت جهانی غلات در سال ۲۰۲۳/۲۴ به احتمال ۰.۹ درصد انقباض از سال ۲۰۲۲/۲۳ اشاره می کند، در حالی که حجم گندم از سطوح بی سابقه کاهش یافته است.

قیمت بالای مواد غذایی وضعیت مواد غذایی را در کشورهای آسیب پذیر بدتر می کند

قیمت های بالای مواد غذایی، رکود اقتصادی، درگیری، خشکسالی و خطر قریب الوقوع الگوهای آب و هوایی ال نینو در چندین منطقه نگرانی های امنیت غذایی را در بسیاری از نقاط جهان تشدید می کند. 

بر اساس آخرین گزارش چشم انداز محصول و وضعیت غذایی، که یک نشریه فصلی توسط سیستم اطلاعات جهانی و هشدار اولیه فائو (GIEWS) منتشر شده است، در مجموع ۴۵ کشور در سراسر جهان به کمک خارجی برای غذا نیاز دارند.

قیمت بالای مواد غذایی داخلی، معیاری متفاوت از شاخص قیمت مواد غذایی فائو، عاملی برای سطوح نگران کننده گرسنگی در اکثر ۴۵ کشور است که ۳۳ کشور در آفریقا، ۹ کشور در آسیا، و همچنین هائیتی، اوکراین و ونزوئلا قرار دارند.

طبق این گزارش، در حالی که پیش‌بینی می‌شود تولید جهانی غلات در سال ۲۰۲۳ به میزان ۱.۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش یابد، پیش‌بینی می‌شود که در گروه ۴۴ کشور با کسری غذای کم درآمد (LIFDC) کاهش یابد و نیازهای وارداتی را افزایش دهد.

این گزارش فصلی اطلاعات دقیقی در مورد ناامنی غذایی و روند قیمتی که مردم در کشورهای آسیب دیده با آن روبرو هستند ارائه می دهد. همچنین ارزیابی دقیقی از چشم انداز تولید و تجارت منطقه ای در سراسر جهان ارائه می دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »