... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - 11:33 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
در حمله نیروهای اسرائیلی به کرانه باختری رود اردن

حمله نظامیان اسرائیلی به کرانه باختری رود اردن

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که ارتش اسرائیل مرد جوانی را که قصد «دزدیدن سلاح از یک سرباز» را در یک ایست بازرسی در ورودی نابلس داشت، هدف قرار داد.

سیاست شرق _ عصر امروز جمعه، در پی یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به شهر اریحا در کرانه باختری رود اردن، یک فلسطینی شهید و تعدادی زخمی شدند.

به نقل از الجزیره، مدیر هلال احمر فلسطین گزارش داد که عبدالله سمیح احمد قلالوا ۲۶ ساله اهل روستای الجدیده در جنوب جنین، بر اثر شدت جراحات جان باخت.

از سوی دیگر رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که ارتش اسرائیل مرد جوانی را که قصد «دزدیدن سلاح از یک سرباز» را در یک ایست بازرسی در ورودی نابلس داشت، هدف قرار داد.

نیروهای اسرائیلی شهر اریحا را بمدت ۷ روز است محاصره نظامی کرده اند. خبرگزاری وفا گفت: ارتش اسرائیل با استفاده از نارنجک ، شوکر و گاز اشک آور را به سمت شهروندان در نزدیکی ورودی عقبات و اردوگاه جابر حمله بردند.

شایان ذکر است که مقامات اشغالگر برای هفتمین روز متوالی به محاصره شهر اریحا از طریق ایست های بازرسی نظامی و بلوک های سیمانی که شنبه گذشته در ورودی های اصلی و فرعی این شهر برپا کردند، ادامه می دهند.

۳ فلسطینی زخمی شدند
در همین رابطه، امروز جمعه در درگیری با ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری ۳ فلسطینی مجروح و ده ها نفر مصدوم شدند.

منابع محلی و پزشکی گزارش دادند که ارتش اشغالگر از گلوله های فلزی و گاز اشک آور برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در مکان های مختلف در کرانه باختری استفاده کرد. نیروهای اشغالگر اسرائیل راهپیمایی هفتگی ضد شهرک سازی در بیت داجان در شرق نابلس را سرکوب و ده ها فلسطینی نیز مصدوم شدند.

روستای بیت دجان از سال ۱۳۹۹ شاهد راهپیمایی های هفتگی بوده است که ایجاد پاسگاه شهرک سازی در منطقه شمال شرقی اراضی روستا را رد می کند.

حدود ۶۶۶۰۰۰ شهرک نشین، ۱۴۵ شهرک و ۱۴۰ پایگاه تصادفی (بدون مجوز از سوی دولت اشغالگر) در کرانه باختری از جمله قدس شرقی وجود دارد. ‌

با شهادت قلالوا، تعداد شهدای کرانه باختری اشغالی از ابتدای سال جاری به ۳۶ نفر از جمله ۸ کودک و یک زن مسن رسید، در حالی که نیروهای اشغالگر اسرائیل طی سال گذشته ۲۰۲۲، ۲۲۴ فلسطینی از جمله ۶۱ کودک را به شهادت رساندند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »