... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - 1:01 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و کنیا

امیرعبداللهیان: جمهوری اسلامی ایران سعی دارد روابط خارجی خود را به صورت متعادل، متوازن و فراگیر با کشورهای آفریقایی و از جمله کنیا توسعه دهد.

سیاست شرق _ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و آلفرد موتوآ، وزیر امور خارجه کنیا، پیرامون آخرین وضعیت روابط دوجانبه و راه‌های توسعه مناسبات دو کشور، تلفنی گفتگو کردند.

به نقل از ایرنا، امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران ضمن تاکید بر جایگاه کشورهای قاره افریقا در سیاست خارجی دولت سیزدهم و با اشاره به ظرفیت های فراوان موجود در دو کشور، افزود: جمهوری اسلامی ایران سعی دارد روابط خارجی خود را به صورت متعادل، متوازن و فراگیر با کشورهای آفریقایی و از جمله کنیا توسعه دهد.

در این گفتگو، وزیر امور خارجه کنیا نیز ضمن‌ اظهار خرسندی از سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به منطقه شرق آفریقا و شروع آن از کشور کنیا، آمادگی نایروبی را  برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های متنوع اعلام و از امضای اسناد نهایی شده همکاری های دو کشور، استقبال نمود.

بر اساس هماهنگی های صورت گرفته قرار است سیدابراهیم رییسی، رئیس جمهور، در سفر دوره ای به شرق آفریقا به کشورهای کنیا ،اوگاندا و زیمبابوه سفر نماید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »