... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - 2:46 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

۱۲ سند و تفاهمنامه همکاری، بین ایران و زیمبابوه امضا شد

سیاست شرق _ ایران و زیمبابوه، ۱۲ سند و تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به نقل از فارس، همکاری در زمینه‌های نفت و انرژی، مخابرات و فناوری اطلاعات، تامین اجتماعی و بیمه، کار و اشتغال، آموزش عالی و علوم و تحقیقات و فناوری، کشاورزی و شیلات، غذایی و دارویی، تامین، توزیع و تولید تجهیزات پزشکی، ایمنی حرفه‌ای و کاهش آسیب‌های مربوط به کار، حمایت‌های اجتماعی و حمایت از کودکان، توانمندسازی افراد معلول و تفاهمنامه همکاری میان شرکت تراکتورسازی ایران و شرکت ماگای زیمبابوه محور اسناد همکاری امضا شده میان جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه بود.

این اسناد همکاری میان وزاری امور خارجه، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون وزیر کار و معاون بین‌الملل شرکت تراکتورسازی ایران و از سوی زیمبابوه نیز توسط سرپرست وزارت خارجه، وزیر اراضی و کشاورزی، رئیس سازمان غذا و داروی زیمبابوه و نماینده شرکت ماگا به امضا رسید.

در پایان مراسم امضای اسناد، سید ابراهیم رئیسی در سخنانی با بیان اینکه شاید رابطه دوستی ما به آفریقا و زیمباوه مورد پسند برخی‌ها نباشد، گفت: برای ما مهم نیست که کسی این روابط را بپسندند یا نه، بلکه مهم این است که محور این روابط تلاش برای تامین منافع دو ملت و کشور ایران و زیمبابوه است.

رئیس جمهور افزود: تاکید ما بر تسریع در اجرای تفاهم‌نامه‌ها و اسناد همکاری امضا شده میان دو کشور است تا نتایج آنها در عمل به تامین منافع دو ملت بیانجامد.

رئیس‌جمهور ظهر پنجشنبه، ۲۲ تیرماه، با دعوت رسمی همتای زیمبابوه‌ای خود وارد هراره پایتخت این کشور شد و مورد استقبال امرسون منانگاگوا رئیس‌جمهوری زیمبابوه قرار گرفت.

پایان پیام/

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »