... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - 12:16 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

واکنش وزیر دفاع به خبر اعزام جنگنده ها و ناوشکن آمریکایی به تنگه هرمز

امیر آشتیانی: کشورهایی که مستقل هستند و در مسیر مبارزه با سلطه طلبی آمریکا هستند همیشه مورد توجه خواهند بود.

سیاست شرق _ امیر آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، درخصوص اعلام اخباری مبنی بر اعزام جنگنده و ناوجنگی آمریکایی به تنگه هرمز گفت: آمریکا که کارهای خودش را دنبال می‌کند، اما اساسا جمهوری اسلامی در مرحله ای از اقتدار است که اصلا کسی نمیتواند آن را تهدید کند.

به نقل از تسنیم، امیر آشتیانی، وزیر دفاع، در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار با وزیر دفاع بولیوی گفت: در مباحث مربوط به روابط بین الملل علاوه بر وزارت خارجه، وزارت دفاع هم مسئولیتهایی را دنبال می‌کند، کشورهای آمریکای لاتین از اهمیت ویژه ای برخوردارند و همینطور کشورهایی که در محور مقاومت هستند، کشورهایی که مستقل هستند و در مسیر مبارزه با سلطه طلبی آمریکا هستند همیشه مورد توجه خواهند بود.

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم که در ابعاد مختلف این کشورها را حمایت کنیم بویژه کشورهای آمریکای لاتین که تمایل زیادی دارند با ایران تعامل داشته باشند.

وزیر دفاع ادامه داد: ما بگونه‌ای در دنیا عمل کردیم که بعنوان یک قدرت منطقه ای مورد توجه قرار گرفته‌ایم و حضورمان دلیلی است که این کشورها علاقمند به تعامل با ما باشند.

آشتیانی تصریح کرد: کشور بولیوی هم کشور مستقلی است که تلاش می‌کند در ابعاد فناوری و صنعت توسعه پیدا کند و ما هم کمکش می‌کنیم.

وزیر دفاع در پاسخ به سوالی درخصوص پیشنهاد خرید پهپاد از سوی عربستان گفت: اینکه کشور خاصی را مورد توجه قرار دهیم اینطور نیست اما کشور خاصی چون ما قدرت پهپادی در دنیا هستیم و چون جمهوری اسلامی توانمندی پهپادی خوبی در حوزه‌های رزمی و شناسایی و کشاورزی و خدماتی دارد غالبا همه کشورها به دنبال این هستند برای ارتقای توان دفاعی خود از پهپاد استفاده کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: ما در ابعاد مختلف در حوزه‌های شناوری پهپادی و بالگردی و رزم زمینی به دنبال این هستیم تسلیحات و تجهیزات جدید داشته باشیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »