... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - 1:50 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

میراث بروس لی، ۵۰ سال پس از مرگش

گردشگران، در کنار مجسمه برنزی« لی» مکث می کنند تا به استاد هنرهای رزمی ادای احترام کنند و اغلب گل هایی را در پایه این مجسمه دو متری می گذارند.

سیاست شرق _ گردشگران خارجی از سراسر جهان، به خیابان ستاره ها، در امتداد ساحل بندر ویکتوریا در تسیم شا تسوئی، هنگ کنگ، برای دیدن مجسمه برنزی، اسطوره و ستاره فیلم های رزمی چین، هجوم می آورند.

به نقل از شینهوا، در ۲۰ ژوئیه ۱۹۷۳، جهان یکی از نمادین‌ترین و تأثیرگذارترین چهره‌های خود را هنگامی که فقط در سن ۳۲ سالگی بود، از دست داد.

گردشگران، در کنار مجسمه برنزی« لی» مکث می کنند تا به استاد هنرهای رزمی ادای احترام کنند و اغلب گل هایی را در پایه این مجسمه دو متری می گذارند که حرکت کلاسیک «جیت کان دو لی» را با الهام از آخرین فیلم کامل او، “ورود اژدها” به نمایش می گذارد.

برخی با یک تعظیم ساده یا یک لحظه سکوت به او ادای احترام می کنند، در حالی که برخی دیگر تمرینات رزمی خود را در مقابل مجسمه انجام می دهند و بروس لی درونی خود را کانالیزه می کنند.

مردی از یک اثر هنری در نمایشگاهی به یاد بروس لی در شام شویی پو هنگ کنگ، جنوب چین، ۱۹ ژوئیه ۲۰۲۳ عکس می گیرد./ شینهوا

میراث لی شامل مجموعه‌ای از نقل‌قول‌های الهام‌بخش و روشن‌کننده است که در بین مردم با هر سن و پیشینه طنین‌اندازی کرده است:

 “کلید جاودانگی، ابتدا زندگی کردن در یک زندگی است، که ارزش به خاطر سپردن داشته باشد.” 

“جنگجوی موفق یک مرد معمولی با تمرکز لیزری است.” 

“برای زندگی آسان دعا نکنید، برای قدرت تحمل یک زندگی دشوار دعا کنید.”

“موفقیت یک سفر است، نه یک مقصد”

زندگینامه

لی در سال ۱۹۴۰ در سانفرانسیسکو به دنیا آمد و بیشتر دوران کودکی و دوران رشد خود را، در هنگ کنگ گذراند، جایی که پدرش یک خواننده مشهور اپرا کانتونی بود.

در هنگ کنگ بود که لی شروع به مطالعه هنرهای رزمی کرد. اشتیاق او به کونگ فو و رویکرد نوآورانه اش به هنرهای رزمی به سرعت طرفدارانی برای او در هنگ کنگ به دست آورد، جایی که او در چندین فیلم و برنامه تلویزیونی موفق بازی کرد. شهرت و نفوذ او به زودی به سایر نقاط چین و آسیا گسترش یافت و الهام بخش نسل جدیدی از رزمی کاران و رواج فرهنگ و فلسفه چینی در سراسر جهان شد.

لی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین بازیگران چینی آمریکایی هالیوود، هنرهای رزمی چینی و فرهنگ و فلسفه زیربنایی آن را از طریق فیلم های خود به جهانیان معرفی کرد و حتی اصطلاح “کونگ فو” را وارد زبان انگلیسی کرد. نمایش مطمئن او از فرهنگ چینی در فیلم‌های هنرهای رزمی، دهه‌ها بعد همچنان به مردم الهام می‌بخشد.

در سال ۱۹۷۳، فیلم‌های بروس لی در اولین اکرانشان در ژاپن هیجان‌انگیز شد. صف‌های فیلم‌های او به قدری طولانی بود که تا چندین بلوک کشیده شد و «Enter the Dragon» بیش از یک سال در یک سینما پخش شد.

در روزهای اخیر، مجموعه ای از رویدادهای یادبود در هنگ کنگ تأثیر پایدار فرهنگ کونگ فو چینی که لی نماینده آن بود را تأیید کرد. نمایشگاه “بروس لی: کلاسیک بی انتها” در موزه میراث هنگ کنگ افتتاح شد و کتاب ها، تمبرها و مجسمه های مختلف مربوط به این فوق ستاره از دوران مختلف را به نمایش گذاشت. موزه همچنین دارای یک نمایشگاه دائمی است که داستان زندگی او را معرفی می کند.

بنیاد بروس لی اولین رویداد “کمپ بروس لی” خود را در آسیا در موزه میراث هنگ کنگ برگزار می کند، جایی که حدود ۳۰ دانش آموز دبستانی از هنگ کنگ در طی چند روز جیت کان دو را تجربه می کنند و در مورد ستاره از طریق اشکال مختلف هنری یاد می گیرند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »