... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - 7:53 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

ایهود باراک: نتانیاهو، مسئول «بزرگترین شکست در تاریخ اسرائیل» است

باراک: حماس را نمی توان به طور کامل از بین برد، زیرا این یک "جنبش ایدئولوژیک است و در رویاهای مردم، در قلب و در ذهن آنها وجود دارد."

سیاست شرق _  ایهود باراک، نخست وزیر سابق اسرائیل، میگوید: نتانیاهو مسئول آنچه که او آن را “بزرگترین شکست در تاریخ اسرائیل” خواند، دانست.

به نقل از مجله اکونومیست، ایهود باراک، نخست وزیر سابق اسرائیل، در بیانیه‌های مطبوعاتی روز دوشنبه خود افزود که هیچ راهی برای از بین بردن عملیات حماس از نوار غزه از طریق حملات هوایی، دیپلماسی و امنیتی اسرائیل در تلویزیون و حمایت جهانی وجود ندارد.

“حماس را نمی توان، حذف کرد”

ایهود باراک، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی با بیان اینکه جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را نمی توان حذف کرد، خاطرنشان کرد: اگر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر در یک کشور عادی بود، پس از حمله غافلگیرانه این جنبش در ۷ اکتبر استعفا می داد.

باراک درباره اهداف جنگ در نوار غزه گفت که حماس را نمی توان به طور کامل از بین برد، زیرا این یک “جنبش ایدئولوژیک است و در رویاهای مردم، در قلب و در ذهن آنها وجود دارد.”

با این حال، وی گفت که گام عملی که جنگ باید به آن دست یابد، «از بین بردن تمام قابلیت‌های عملیاتی حماس در نوار غزه است و این یک کار به اندازه کافی پیچیده است، بنابراین باید روی آن تمرکز کرد».

موضع آمریکا

باراک درباره موضع آمریکا در قبال جنگ گفت: ایستادن آمریکا به این شکل گسترده در کنار ما، چیزی است که قبلاً هرگز اتفاق نیفتاده است.”

جمعیت نوار غزه (حدود ۲.۲ میلیون فلسطینی) که اسرائیل آب، برق و سوخت را از آن قطع کرده است، از شرایط زندگی بسیار وخیم رنج می برند.

باراک در پاسخ به این سوال که جنگ تا چه اندازه می تواند توسعه یابد و جبهه دیگری را در شمال با حزب الله لبنان باز کند، گفت که اسرائیل علاقه ای به گشودن جبهه دوم ندارد و خاطرنشان کرد که سیاست تمرکز بر غزه، یک ملاحظه بسیار درست است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »