... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
علم و تکنولوژي ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - 8:54 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 12 دقیقه
کپی شد!
0

چرا واتس اپ، شماره شما را مسدود می کند؟ ( چگونه باید آن را رفع کنید؟)

اگر واتس اپ متوجه شود که شما مکرراً شرایط و ضوابط آن را نقض کرده اید، ممکن است شما را از خدمات خود محروم کند. بنابراین، اگر از برخی فعالیت‌های متخلف مطلع شده‌اید، بسیار مراقب باشید زیرا ممکن است تخلف دیگری باعث مسدود شدن شماره واتس‌اپ شما شود.

سیاست شرق _ «واتس اپ»، یکی از برنامه های پیام رسان اینترنتی رایگان موجود است،که با بیش از یک میلیارد کاربر روزانه، با اهداف شخصی چون تجاری، فرهنگی، ارتباطی و غیره، به کاربران خود خدمات می دهد؛ با این وجود، گاهی شماره برخی از کاربران خود را به دلایل مختلف، مسدود می کند.

هرچند گفته می شود که این برنامه، از امنیت کامل اطلاعاتی نیز برخوردار نیست و یک گروه هکری، پیش از این مدعی شده بود که، اطلاعات شخصی نزدیک به نیم میلیارد نفر از کاربران واتس اپ را به دست آورده و در معرض فروش قرار داده بود، با این حال، همچنان این پلتفرم رایگان اجتماعی، از محبوبیت زیادی، برخوردار و مورد استفاده کاربران در کشورهای مختلف جهان قرار می گیرد.

لذا واتس‌اپ ، به دلیل افزایش تعداد کاربران خود و احتمال حملات بدافزارها و کنترل محتوای حساب ها، کنترل‌های بسیاری را خودکار کرده است تا برخی حساب‌ها را مسدود کند و بدافزارها و هرزنامه‌ها را از پلتفرم خود دور نگه دارد.

حال اگر واتس‌اپ شماره شما را مسدود کرده است، احتمالاً کاری را انجام داده‌اید که آن‌ها دوست ندارد و قوانین مربوط به آن را، ناخواسته نقض کرده اید.

به  طور معمول، واتس اپ زمانی کاربران خود را ممنوع می کند که شرایط و ضوابط خود را نقض کرده باشند. با این حال، گاهی اوقات دلایل دیگری نیز وجود دارد. بنابراین اگر واتس اپ شماره شما را مسدود کرده است، اولین کاری که باید انجام دهید این است که دلیل آن را بیابید.

꧁꧂ چرا  واتس اپ شماره شما را مسدود کرد؟

دلایل مختلفی وجود دارد که واتس اپ ممکن است شما را مسدود کرده باشد. بیایید به برخی از دلایل بالقوه نگاهی بندازیم.


۱) استفاده از برنامه های تغییر یافته واتس اپ

بسیاری از کاربران اندروید استفاده از WhatsApp Plus یا GB WhatsApp را انتخاب می‌کنند که شکل های مختلفی برای WhatsApp هستند. در حالی که آنها مطمئناً ویژگی‌های جالبی مانند سفارشی‌سازی گسترده، دانلود تصاویر با کیفیت اصلی و ارسال فایل‌های حجیم را اضافه می‌کنند، واتس‌اپ سعی می‌کند تا کاربران را از استفاده از این حالت‌ها منصرف کند. این بدان معناست که اگر تشخیص دهند که شما از یکی از این برنامه‌های اصلاح شده استفاده می‌کنید، شما را تحریم و در نهایت شماره واتس‌اپ شما را مسدود می‌کند.

بنابراین اگر از نوعی مود استفاده می کنید، مراقب باشید! با این حال، ممنوعیت ها معمولاً موقتی هستند و در صورت بازگشت به برنامه رسمی، لغو می شوند.

۲) مسدود شدن توسط تعداد زیادی از کاربران

اگر از سوی تعداد زیادی از افراد بلاک شده‌اید، واتس‌اپ ممکن است شما را از استفاده از برنامه خود منع کند. همانطور که احتمالا می دانید، کاربران می توانند آزادانه شما را در صورت لزوم گزارش و مسدود کنند. در حالی که نگرش و رفتار ارتباط زیادی با این موضوع دارد، ارسال فایل‌ها و ویروس‌های مضر می‌تواند در صورتی که افراد زیادی شما را مسدود کنند، می‌تواند به سرعت شما را ممنوع کند.

این رویکرد برای جلوگیری از هرزنامه‌ها، کلاهبرداران و هکرها بسیار مفید است. با این حال، اگر قوانین را رعایت نکنید، ممکن است در طرف اشتباه قرار بگیرید.

۳) ارسال پیام های زیادی به کاربرانی که شما را به عنوان مخاطب ندارند

ارسال تعداد زیادی پیام به کاربرانی که شما را به عنوان مخاطب ندارند، می‌تواند به سرعت به‌عنوان هرزنامه علامت‌گذاری شود. این بدان معنی است که کاربران به راحتی می توانند شما را گزارش دهند و در نهایت شماره واتس اپ شما مسدود شود.

۴) ارسال فایل‌ها، ویروس‌ها یا بدافزارهای مضر

واتس اپ به شدت کاربران را از ارسال هر چیزی که بتواند به عنوان ویروس یا بدافزار تشخیص داده شود، منع می کند. در نتیجه، اگر فایل‌هایی را ارسال می‌کنید که می‌توانند به‌عنوان نرم‌افزار بالقوه مضر علامت‌گذاری شوند، WhatsApp شماره شما را مسدود می‌کند.

۵) تغییر واتس اپ

شرایط و ضوابط واتس اپ به وضوح بیان می کند که تغییر فایل های برنامه یک تخلف قابل ممنوع تلقی می شود. در نتیجه، هرگونه اقدامی برای سفارشی کردن فایل، مهندسی مجدد، تغییر محتویات فایل، یا حتی دیکامپایل یا استخراج کد می تواند به راحتی منجر به مسدود شدن شماره واتساپ شما شود.

۶) ارسال پیام از طریق پیام رسانی انبوه یا خارج از لیست مخاطبین شما

همچنین اگر بخواهید تعداد زیادی پیام را با استفاده از پیام‌رسانی انبوه، پیام‌رسانی خودکار یا شماره‌گیری خودکار ارسال کنید، می‌تواند موجب محرومیت از WhatsApp شود. اگر بخواهید تعداد زیادی پیام را برای افرادی خارج از لیست مخاطبین خود همانطور که در بند ۳ ذکر شده است ارسال کنید نیز صدق می کند.

اینها راه‌های آسانی هستند که می‌توانید توسط افراد زیادی گزارش دهید و حسابتان را پرچم‌گذار کند.

۷) هک کردن سرورهای واتس اپ یا اختلال در خدمات واتس اپ

به نظر می رسد این کار بیهوده ای باشد، اما تلاش برای هک کردن سرورهای واتس اپ و ایجاد اختلال در خدمات آن ها، شما را در کوتاه ترین زمان ممنوع می کند.

۸) رفتار نامناسب

واتس اپ می تواند در مورد ایمنی کاربران خود و بهبود تجربه آنها در استفاده از برنامه کاملاً محتاط باشد. بنابراین، هر گونه گزارش در مورد آزار و اذیت را کاملا جدی می گیرد. رفتارهای خشونت آمیز، تهدید به مرگ، کامنت های قومی یا نژادپرستانه و مواردی از این دست می توانند به راحتی شماره واتس اپ شما را مسدود کنند. به همین ترتیب، اظهارات غیرقانونی، ناپسند و همچنین اظهارات جنسیتی نیز کاملاً ممنوع است.

بنابراین، اگر درگیر رفتارهای نامناسب یا ضداجتماعی هستید و به دلیل آن گزارش شده‌اید، ممکن است از WhatsApp محروم شوید. 

۹) جعل هویت سایر کاربران یا ایجاد حساب های جعلی

واتس اپ همچنین اقدامات بیشتری انجام می دهد تا اطمینان حاصل کند که هیچ یک از کاربرانش تکرار نمی شوند. از این رو، ایجاد حساب‌های تقلبی یا جعل هویت سایر کاربران راهی آسان برای ممنوع کردن شماره واتس‌اپ شما است. بنابراین اگر از نام یا تصاویر شخص دیگری در پروفایل خود استفاده می کنید مراقب باشید.

۱۰) گزارش انبوه گروه های خود

مشابه دلیل ۲، اگر گروه های شما توسط تعداد زیادی کاربر پرچم گذاری شوند، WhatsApp شماره شما را ممنوع می کند.

۱۱) ایجاد گروه و اضافه کردن افراد تصادفی

اگرچه واتس اپ محدودیتی در تعداد گروه هایی که می توانید ایجاد کنید ندارد، ایجاد گروه های زیاد و اضافه کردن افراد تصادفی می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. اگر گروه های زیادی ایجاد کنید و افرادی را اضافه کنید که شما را به عنوان مخاطب ندارند، ممکن است شماره WhatsApp شما مسدود شود.

۱۲) ارسال یک پیام به افراد زیادی

مشابه گزینه ۶، ارسال یک پیام مشابه به افراد زیادی می تواند شماره شما را ممنوع کند. واتس اپ ممکن است آن را «اسپم» تلقی کند و شما را مسدود کند. توجه داشته باشید که حتی اگر پیام را برای مخاطبین خود ارسال کنید، این امر صدق می کند.

برای جلوگیری از ممنوع شدن شماره واتس اپ خود، برای ارسال پیام به بسیاری از مخاطبین، می توانید از قابلیت Broadcast استفاده کنید.

۱۳) پیوستن به بسیاری از گروه ها در مدت زمان کوتاه

پیوستن به تعداد زیادی از گروه ها در زمان کوتاه ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند. WhatsApp ممکن است شما را به عنوان یک ربات شناسایی کند و شماره شما را مسدود کند.

۱۴) نقض مکرر شرایط و ضوابط WhatsApp

اگر واتس اپ متوجه شود که شما مکرراً شرایط و ضوابط آن را نقض کرده اید، ممکن است شما را از خدمات خود محروم کند. بنابراین، اگر از برخی فعالیت‌های متخلف مطلع شده‌اید، بسیار مراقب باشید زیرا ممکن است تخلف دیگری باعث مسدود شدن شماره واتس‌اپ شما شود.

꧁꧂اگر واتس اپ شماره شما را مسدود کرد چه کاری می توانید انجام دهید؟

اکنون اگر متوجه شده اید که چرا از واتس اپ ممنوع شده اید، می توانید چند مرحله برای بازگرداندن حساب خود انجام دهید. لطفاً توجه داشته باشید که این فقط در صورتی مرتبط است که به طور موقت ممنوع شده باشید که معمولاً اگر از یک برنامه اصلاح شده استفاده کرده باشید یا در مواردی در مورد ارسال پیام های انبوه شرکت داشته باشید، اتفاق می افتد.

اول از همه، ساده ترین راه این است که برنامه مود شده خود را «حذف نصب» کنید و نسخه رسمی واتس اپ را دوباره نصب کنید. نگران سابقه چت و فایل های خود نباشید، واتس اپ به شما امکان می دهد آنها را از این حالت ها منتقل کنید.

در نهایت، گزینه دیگر این است که با تیم پشتیبانی صحبت کنید تا از ممنوعیت خارج شوید. فقط وضعیت خود را به وضوح برای آنها توضیح دهید و می توانید در عرض چند ساعت شماره مسدود شده WhatsApp خود را لغو کنید. از اینجا می توانید با تیم پشتیبانی واتساپ تماس بگیرید .

꧁꧂اگر واتس اپ شما را برای همیشه ممنوع کرد، چه کاری می توانید انجام دهید؟

معمولاً وقتی واتس‌اپ شما را به طور موقت مسدود می‌کند، معمولاً اشاره می‌کنند که دائمی نیست و به شما این امکان را می‌دهند که با تیم پشتیبانی تماس بگیرید. با این حال، اگر مکرراً شرایط و ضوابط واتس اپ را نقض کنید، ممکن است شما را برای همیشه ممنوع کنند. متأسفانه، تا زمانی که بتوانید بی گناهی خود را به تیم پشتیبانی واتس اپ ثابت نکنید، نمی توانید از حالت ممنوعیت خارج شوید. ثابت نکنید، نمی توانید از حالت ممنوعیت خارج شوید . و این کار آسانی نیست. اگرچه مواردی وجود داشته است که افراد به اشتباه ممنوع شده اند، اما در بیشتر موارد غیرقابل برگشت است.

اگر این مورد شماست، تنها راه حل این است که شماره WhatsApp خود را تغییر دهید.

꧁꧂برخی از برنامه ها قول می دهند که شماره واتس اپ من را از حالت ممنوعیت خارج کنند. آیا باید از آنها استفاده کنم؟

نه! برخی از برنامه‌ها و سرویس‌ها وجود دارند که قول می‌دهند شماره شما را حتی اگر برای همیشه ممنوع شده باشد، فعال کنند. حقیقت این است که بیشتر این برنامه‌ها حاوی بدافزار هستند و هیچ فایده‌ای ندارند، بنابراین بهتر است از آنها دوری کنید.

تنها سرویسی که می تواند شماره شما را رفع انسداد کند، خود «واتس اپ» است. بنابراین، اگر واتس‌اپ نمی‌خواهد شماره شما را لغو ممنوعیت کند، یک برنامه مبهم به شما کمکی نخواهد کرد.

꧁꧂چگونه تاریخچه چت خود را از یک مود به واتس اپ منتقل کنیم؟

در نهایت، اگر واتس اپ شماره شما را به دلیل استفاده از یک برنامه اصلاح شده ممنوع کرده است، می توانید تاریخچه و فایل های چت خود را قبل از تغییر به برنامه رسمی نگه دارید.

برخی از این مدها مانند WhatsApp Plus به طور خودکار سابقه چت شما را به واتس اپ رسمی منتقل می کنند. با این حال، برخی دیگر مانند GB WhatsApp این کار را نمی کنند، بنابراین در اینجا به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را انجام دهید.

قبل از شروع، باید تاریخچه چت خود را از حالت ها ذخیره و منتقل کنید.

  1. در GB WhatsApp، به گزینه های بیشتر > چت ها > پشتیبان گیری از چت ها بروید (اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید).
  2. سپس، به تنظیمات تلفن > ذخیره‌سازی > فایل‌ها بروید . در اینجا، پوشه GB WhatsApp را انتخاب کنید .
  3. سپس، روی More > Rename کلیک کنید و نام پوشه را به “WhatsApp” تغییر دهید.
  4. پس از آن، به فروشگاه Play بروید، برنامه رسمی WhatsApp را دانلود کنید و شماره خود را تأیید کنید.
  5. در صفحه پشتیبان گیری، روی Restore > Next کلیک کنید .
  6. خودشه. واتس اپ باید با سابقه چت شما بارگیری شود.

در اینجا می‌توانید درباره ممنوعیت‌های موقت و نحوه انتقال سابقه چت اطلاعات بیشتری کسب کنید .

نتیجه گیری

در مجموع، امیدواریم با تمام این اطلاعات، دلیل مسدود شدن شماره واتس اپ خود را پیدا کرده باشید. اگر مایلید در مورد شرایط و ضوابط مربوط به استفاده از این برنامه بیشتر بدانید، این نقطه شروع خوبی است.

اگر از واتس اپ محروم شده اید، مطمئن شوید که هیچ یک از شرایط و ضوابط آن ها را همانطور که در بالا ذکر شد نقض نمی کنید و با تیم پشتیبانی واتس اپ تماس بگیرید. وقتی با WhatsApp تماس می‌گیرید، مطمئن شوید که پیام شما به support@whatsapp.com می‌رود نه به smb@support.whatsapp.com .

به خاطر داشته باشید که واتس اپ تنها سرویسی است که می تواند شماره شما را رفع انسداد کند. بنابراین از هیچ برنامه یا سرویسی که قول لغو ممنوعیت شما را می دهد استفاده نکنید.

با تعداد بسیار زیادی از کاربران روزانه، واتس اپ می تواند برای کسب و کار شما یک موهبت بزرگ باشد اگر هوشمندانه از آن استفاده کنید. شما می توانید آن را برای خدمات آنلاین خود و نه فقط برای فروش محصولات خود یا تماس با مشتریان خود فعال کنید. یکی دیگر از گزینه های عالی این است که یک دکمه عالی واتس اپ را در وب سایت وردپرس خود اضافه کنید تا آن را با خدمات واتس اپ خود ادغام کنید. به این ترتیب می توانید سرویس های مختلف چت واتس اپ را فعال کنید برای فروشگاه خود فعال کنید و ابزاری را برای مخاطبین خود اضافه کنید تا مستقیماً به شما پیام دهند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »