... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - 8:32 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

کره شمالی، دو موشک بالستیک را آزمایش کرد

کیشیدا: توکیو به پیونگ یانگ اعتراض کرده است و هیچ گزارشی مبنی بر خسارت به هواپیما یا کشتی در نتیجه شلیک روز دوشنبه وجود ندارد.

سیاست شرق _ کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند که کره شمالی دو موشک بالستیک کوتاه برد را به سمت دریا در سواحل شرقی شلیک کرد.

به نقل از خبرگزاری ژاپنی « کیودو»، بنا به اطلاعیه وزارت دفاع ژاپن که روز سه شنبه منتشر شد: موشک اول حدود ۳۵۰ کیلومتر و موشک دوم حدود ۴۰۰ کیلومتر پرواز کرد که هر دو به ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری رسیدند.

در این اطلاعیه آمده است که موشک‌ها ظاهراً خارج از منطقه اقتصادی انحصاری این کشور که حدود ۳۷۰ کیلومتر از ساحل آن امتداد دارد سقوط کرده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز گفت این موشک ها اواخر روز دوشنبه، از نزدیکی پیونگ یانگ بین ساعت ۱۱:۵۵ شب تا نیمه شب شلیک شده است.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن روز سه شنبه، کره شمالی را به دلیل نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل که این کشور را از پرتاب موشک های بالستیک منع می کند، محکوم کرد و گفت که تحریکات پیونگ یانگ “صلح و ثبات ژاپن، منطقه و جامعه بین المللی” را تهدید می کند.

کیشیدا همچنین گفت که توکیو به پیونگ یانگ اعتراض کرده است و هیچ گزارشی مبنی بر خسارت به هواپیما یا کشتی در نتیجه شلیک روز دوشنبه وجود ندارد.

پیش از هفتاد سال از امضای آتش بس در ۲۷ ژوئیه برای جنگ ۱۹۵۰-۱۹۵۳ کره میگذرد و طی این مدت، تنش در شبه جزیره

کره شمالی روز شنبه چندین موشک کروز به سمت دریای زرد و برخلاف قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، دو موشک بالستیک کوتاه برد روز چهارشنبه به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »