... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - 1:10 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بیانیه پایانی نشست اقتصادی و بشردوستانه روسیه و آفریقا

فدراسیون روسیه و کشورهای آفریقایی بر لزوم اصلاح سازمان تجارت جهانی برای تضمین یک سیستم باز و فراگیر تجارت جهانی توافق دارند.

سیاست شرق _ دومین مجمع اقتصادی و بشردوستانه روسیه و آفریقا، عصر جمعه با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

به نقل از خبرگزاری« تاس»، دومین مجمع اقتصادی و بشردوستانه روسیه – آفریقا که با حضور ۱۷ تن از سران کشورهای آفریقایی در سن پترزبورگ روسیه برگزار شده بود، طی بیانیه ای، بر لزوم اصلاح سازمان تجارت جهانی برای تضمین یک سیستم باز و فراگیر تاکید نمود.

رئیس جمهوری روسیه و رئیس دوره ای اتحادیه آفریقا در سخنانی در پایان این اجلاس که به میزبانی روسیه برگزار شد، به بخش هایی از بیانیه پایانی که به تصویب روسای جمهور و مقام های ارشد شرکت کننده در این اجلاس رسیده است، اشاره کردند.

در این بیانیه آمده است: فدراسیون روسیه و کشورهای آفریقایی بر لزوم اصلاح سازمان تجارت جهانی برای تضمین یک سیستم باز و فراگیر تجارت جهانی توافق دارند.

بنا بر توافق طرفین در اجلاس سن پترزبورگ، کنفرانس بین المللی پارلمانی روسیه و آفریقا به صورت سالانه برگزار خواهد شد.

بر این اساس، همچنین مقام های ارشد شرکت کننده در این بر همکاری نزدیک برای حل و فصل مسائل و جلوگیری از درگیری ها در آفریقا تأکید کردند.

ابراز مخالفت با نئونازیسم و نئوفاشیسم، نژادپرستی و تبعیض نژادی بخش دیگری از این بیانیه مشترک بود.

در بیانیه پایانی، به جنگ روسیه و اوکراین اشاره ای نشد.

ازالی اسومانی رئیس جمهوری کومور که ریاست دوره ای اتحادیه آفریقا را برعهده دارد و پوتین را همراهی می کرد نیز گفت: کشورهای آفریقایی از نتایج دیدارهای با طرف روسی در اجلاس سن پترزبورگ راضی هستند.

وی گفت: کشورهای آفریقایی در این اجلاس تاییدیه ای دریافت کردند که بر اساس آن قادر خواهند بود غلات روسیه را به صورت رایگان دریافت کنند.

رئیس اتحادیه آفریقا همچنین با بیان اینکه در موضوع اوکراین باید به آتش بس دست یابیم، اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نشان داده است که برای گفتگو در مورد اوکراین آماده است، اکنون باید «کی یف» را متقاعد کنید.

در حاشیه این نشست، موافقت‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های بین دولتی و بین بخشی بین مسکو و کشورهای قاره سیاه در حاشیه این اجلاس امضا شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »