... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - 5:08 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
با تکیه بر تولید هر ۶ واحد نیروگاه رامین اهواز؛

تلاش برای پایداری تولید برق، در گرم‌ترین نقطه جهان

سیاست شرق _ همزمان با گرمای بی‌سابقه و گذر ۷۲ هزار مگاواتی مصرف برق در ایران، تلاشگران نیروگاه رامین اهواز با عزم و اراده ای قوی هر ۶ واحد تولید برق این نیروگاه را، در مدار تولید نگه داشته اند تا شاهد آسایش بیشتر مردم در این رابطه، در گرم‌ترین نقطه جهان باشیم.

« محسن حافظی»، مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز، اظهار داشت: تولید انرژی حیاتی برق در نیروگاه‌های حرارتی که بیش از ۹۵ درصد برق کشور را تولید می‌کنند، به مراتب سخت‌تر، پرهزینه‌تر و دارای چالش‌های متعددی است و نیروگاه رامین اهواز نیز به عنوان بزرگترین نیروگاه بخاری ایران، نقش مهمی در تولید و عرضه این انرژی حیاتی به شبکه برق کشور به ویژه استان خوزستان ایفا می‌کند.

وی با اشاره به رتبه دوم استان خوزستان در مصرف انرژی برق، بدلیل گرمای بیش از حد و استقرار صنایع بزرگ در استان، گفت: طی روزهای اخیر استان خوزستان به عنوان یکی از گرم‌ترین مناطق جهان، دمای بالای ۵۵ درجه سانتیگرادی را تجربه کرد که این موضوع بر اهمیت پایداری تولید برق نیروگاه رامین افزوده است.

حافظی گفت: این در حالیست که شبکه برق کشور برای اولین بار در تاریخ خود، مصرف بالای ۷۲ هزار ساعت مگاواتی را تجربه نمود که این موضوع تولید پایدار و مستمر این انرژی را بیش از پیش حساس و حیاتی نموده است.

مدیرعامل نیروگاه رامین اظهار داشت : استقرار تجهیزات نیروگاهی که سیالات آب و بخار بالای ۵۴۰ درجه سانتیگرادی را منتقل و کنترل می‌کنند در کنار سازه‌های همچون بویلرها که دمای حدود ۱۳۰۰ درجه سانتیگرادی را در محفظه خود تبادل می‌کنند، محیطی گرم و طاقت فرسای حدود ۷۰ درجه سانتیگرادی را، بر فضای نیروگاه حاکم نموده است، که کارکنان این مجموعه با تکیه بر دانش و تجربه ارزشمند خود و به صورت شبانه روزی این شرایط دشوار را تحمل نموده تا بتوانند با اقدامات فنی و عملیاتی واحدهای تولید برق نیروگاه را همچنان در مدار تولید نگه داشته تا بتوانند شاهد آسایش مردم در این گرمای طاقت فرسا باشیم.

حافظی گفت: هم اکنون هر ۶ واحد این نیروگاه با مجموع تولید لحظه‌ای حدود ۱۴۰۰ مگاوات ساعت در مدار تولید قرار دارند.
مدیرعامل نیروگاه رامین افزود: انرژی برق در نیروگاه حرارتی با چالش‌های متعددی تولید می‌شود و همکاران ما سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوند تا برق مردم تامین شود و از مردم عزیز کشور خواهشمندیم با صرفه‌جویی در مصرف این انرژی تلاشگران این صنعت را در تداوم تولید، انتقال و توزیع این انرژی یاری نمایند تا شاهد استمرار خدمت رسانی صنعت برق به مشترکین عزیز باشم.

نیروگاه حرارتی رامین اهواز، در شهر ویس، کیلومتر ۲۰ جاده ملاثانی به اهواز است، که پروژه ساخت آن در سال ۱۳۵۳ توسط شرکت تکنوپروم اکسپورت (شوروی سابق) آغاز شد و بهره‌برداری از واحد شماره یک آن در سال ۱۳۵۸ آغاز گردید.

این نیروگاه با ۶ واحد تولیدی برق، بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تولید برق استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »