... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - 9:58 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر پاکستان

نخست‌وزیر پاکستان در این ملاقات ضمن استقبال از سفر به موقع هیات جمهوری اسلامی ایران به پاکستان و تاکید بر دعوت خود از رئیس جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد که وی مدعو ملت پاکستان هستند.

سیاست شرق _ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، که در پاسخ به دعوت «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان شب چهارشنبه، ۱۱ مرداد ماه، در رأس هیأتی به پاکستان سفر کرده است، در ادامه دیدارهای خود، امروز جمعه با نخست وزیر پاکستان، دیدار و گفت و گو کرد.

به نقل از ایسنا،«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر رسمی خود به پاکستان، عصر امروز جمعه با «شهباز شریف» نخست‌وزیر این کشور دیدار و رایزنی کرد.

در این دیدار که وزیر خارجه پاکستان نیز حضور داشت، امیرعبداللهیان گزارشی از مباحثات و توافقات انجام شده در مذاکرات هیات های رسمی دو کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی،  تجاری، امنیتی و مرزی به ویژه در موضوعات بانکی، تهاتر و خط انتقال گاز ارائه و بر اراده قاطع جمهوری اسلامی ایران در اجرای توافقات به عمل آمده در این سفر و توافقات پیشین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه، راهکارهایی که می‌توان در چارچوب حقوق بین‌الملل همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور را توسعه داد، تشریح کرد.

نخست‌وزیر پاکستان در این ملاقات ضمن استقبال از سفر به موقع هیات جمهوری اسلامی ایران به پاکستان و تاکید بر دعوت خود از رئیس جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد که وی مدعو ملت پاکستان هستند.

وی اظهار امیدواری کرد: بعد از تحولات مربوط به انتخابات پاکستان، رئیس جمهور ایران اولین رییس دولتی باشد که به پاکستان سفر می کند.

در این ملاقات همچنین درباره موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تحولات افغانستان مورد تبادل‌نظر قرار گرفت.

حسین امیرعبداللهیان ظهر پنجشنبه نیز در محل وزارت امور خارجه پاکستان با بلاول بوتو زرداری دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزرای امور خارجه دو کشور درباره آخرین مسائل دو جانبه سیاسی، اقتصادی و دفاعی از جمله توسعه روابط تجاری، تبادل زندانیان دو کشور و امنیت مرزها رایزنی کردند.

روز گذشته هم مهدی صفری معاون اقتصادی وزارت امور خارجه با همتایان خود گفت‌وگو کرده بود.

تفاهمات و اسناد بدست آمده در جریان این گفت‌وگوها به امضا خواهد رسید.

وزرای امور خارجه دو کشور پس از دیدارهای دو جانبه خصوصی و عمومی در نشست خبری حاضر خواهند شد.

این اولین سفر دو جانبه حسین امیرعبداللهیان به پاکستان است. در این سفر وزیر امور با رئیس مجلس و فرمانده ارتش پاکستان نیز دیدار کرد.

وزیر امور خارجه ایران، در آخرین مرحله از سفر رسمی سه روزه خود، در شهر کراچی مرکز ایالت سند پاکستان، قبل از شرکت در ضیافت شام سروزیر ایالت سند، با بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان به منظور جمع بندی نتایج سفر جاری، دیدار نمود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »