... امروز: سه شنبه - ۰۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 8:34 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تصاویر خیره کننده شفق قطبی در کانادا و آمریکا

تصویری از آسمان که با رنگ قرمز و بنفش یا سبز روشن شد و منظره شگفت انگیزی از شفق قطبی به نمایش گذاشت.
تصویری از شفق قطبی بر فراز فیربنکس، آلاسکا در ژانویه ۲۰۱۶. یک طوفان ژئومغناطیسی G4 باعث شد شفق های شمالی در سراسر ایالات متحده و کانادا در یکشنبه شب دیده شوند

سیاست شرق _ یک نمایش نوری فوق‌العاده در آسمان و شب هنگام، در قسمت‌های زیادی از آمریکای شمالی، به دلیل طوفان های ژئومغناطیسی خورشید مشاهده شد، بطوری که شفق قطبی تا جنوب کالیفرنیا نیز قابل مشاهده بود.

به نقل از نیوزویک، این نمایشگرهای دیدنی در نتیجه طوفان ژئومغناطیسی “شدید” که از سمت خورشید ایجاد می شوند، در جو زمین ظاهر می شوند، ایجاد می شوند.

این طوفان قدرتمند خورشیدی باعث شد که شفق شمالی در آسمان کشورهای کانادا و آمریکا مشاهده شود و مردم بیشتر نقاط این کشورها، به رسانه های اجتماعی هجوم آوردند تا تصاویر خیره کننده ای را که دیده اند، به اشتراک بگذارند.

  تصویری از آسمان که با رنگ قرمز و بنفش یا سبز روشن شد و منظره شگفت انگیزی از شفق قطبی به نمایش گذاشت.

نمونه های مختلف شفق قطبی، در نتیجه واکنش عناصر مختلف در جو زمین با پلاسمای خورشیدی و در نتیجه انتشار طول موج های مختلف نور ایجاد می شوند.

برت کارتر، دانشیار علوم فضایی در دانشگاه RMIT استرالیا، گفت: رنگ‌های مختلف نتیجه آرام شدن الکترون‌ها از سطوح مختلف انرژی از اکسیژن (متداول‌ترین رنگ‌های قرمز و سبز) و نیتروژن (قرمز تیره/آبی) است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »