... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - 10:01 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بایدن ممنوعیت واردات نفت آمریکا از روسیه را اعلام کرد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به ادامه تهاجم مسکو به اوکراین، واردات نفت، گاز و انرژی از روسیه را ممنوع اعلام کرد. 

سیاست شرق _ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در واکنش به ادامه تهاجم مسکو به اوکراین، واردات نفت، گاز و انرژی از روسیه را ممنوع اعلام کرد. 

خبرگزاری فرانسه به نقل از او گفت: “ممنوعیت واردات نفت روسیه با مشورت نزدیک با متحدان تصمیم گرفته شده است.”

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هنگام اعلام تحریم ها گفت که بسیاری از متحدان و شرکای اروپایی ممکن است در موقعیتی نباشند که به واشنگتن بپیوندند.

بلومبرگ، به نقل از منابعی گزارش داد، اوایل روز سه‌شنبه، دولت بریتانیا نیز اعلام کرد که قصد دارد تمام واردات نفت روسیه را که آخرین اقدام تحریمی خود علیه دولت ولادیمیر پوتین به دلیل جنگ در اوکراین است، متوقف کند.

این اقدام به دنبال درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از مقامات آمریکایی و غربی برای قطع واردات نفت از این کشور صورت می‌گیرد، چیزی که در تحریم‌های گسترده اعمال شده علیه روسیه به دلیل تهاجم به روسیه حذف شده است. صادرات انرژی به‌رغم محدودیت‌های شدید در بخش مالی روسیه، جریان نقدینگی به روسیه را ثابت نگه داشته است.

به گفته ریستاد انرژی، ایالات متحده به طور کلی حدود یک میلیون بشکه در روز از روسیه نفت وارد می کند که تنها حدود ۵ درصد از صادرات نفت خام روسیه است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سال گذشته تقریباً ۸ درصد از واردات نفت و فرآورده های نفتی آمریکا از روسیه بود.

بسیاری از شرکت های انرژی غربی از جمله شل، اکسون موبیل و بریتیش پترولیوم برای قطع روابط با روسیه و محدود کردن واردات نفت اقدام کردند.

در همین حال، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفته است که با ممنوعیت اروپا برای واردات انرژی از روسیه مخالف است و هیچ راه دیگری برای تامین نیازهای اتحادیه اروپا به سوخت خودرو، گرما و برق و استفاده صنعتی وجود ندارد.

روسیه بزرگترین صادرکننده نفت و گاز طبیعی در جهان است. این کشور به دلیل جنگ در اوکراین تحت تحریم های مالی جهانی قرار گرفته است، اما تاکنون صادرات انرژی آن معاف بوده است. قبل از تهاجم، نفت و گاز روسیه بیش از یک سوم درآمد دولت را تشکیل می داد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »