... امروز: چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - 8:35 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

مرگ ۸۹ نفر در آتش سوزی “هاوایی” آمریکا تاکنون

جان پلتیر رئیس پلیس شهرستان مائوئی گفت که سگ های آموزش دیده برای کشف اجساد تنها 3 درصد از منطقه جستجو را پوشش داده اند.

سیاست شرق _ تعداد تلفات آتش‌سوزی‌های جنگلی نارویی در هاوایی آمریکا، تا روز شنبه به ۸۹ نفر رسید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این آتش سوزی که به مرگبارترین آتش‌سوزی جنگلی ایالات متحده در بیش از یک قرن اخیر تبدیل کرده است، احتمالاً در روزهای آینده با تیم‌های جستجوگر با سگ‌های جسد، تعداد قربانیان این آتش‌سوزی‌ها افزایش خواهد یافت.

چهار روز پس از آن که آتش سوزی سریع شهر تفریحی تاریخی را با خاک یکسان کرد و ساختمان ها و ماشین ها را ذوب کرد، مقیاس آسیب بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

هزینه بازسازی لاهاینا با توجه به آژانس مدیریت فوریت های فدرال (FEMA) با بیش از ۲۲۰۰ سازه آسیب دیده یا تخریب شده و بیش از ۲۱۰۰ هکتار (۸۵۰ هکتار) سوخته، ۵.۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

جاش گرین، فرماندار هاوایی در یک کنفرانس مطبوعاتی بعد از ظهر شنبه هشدار داد که با کشف قربانیان بیشتر، تعداد کشته‌ها همچنان افزایش می‌یابد. 

جان پلتیر رئیس پلیس شهرستان مائوئی گفت که سگ های آموزش دیده برای کشف اجساد تنها ۳ درصد از منطقه جستجو را پوشش داده اند.

مقامات متعهد شدند که سیستم های اطلاع رسانی اضطراری این ایالت را پس از اینکه برخی از ساکنان این سوال را مطرح کردند که آیا می توان قبل از وقوع آتش سوزی در خانه هایشان اقدامات بیشتری برای هشدار به آنها انجام داد، مورد بررسی قرار دهند. برخی مجبور شدند برای فرار به سمت اقیانوس آرام بروند.

آژیرهای خطر مستقر در اطراف جزیره – که برای هشدار در مورد بلایای طبیعی قریب الوقوع بود، به دلیل قطع برق، هرگز به صدا درنیامدند، و قطع گسترده تلفن همراه، هشدارها را مختل کرد.

 انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »