... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - 6:05 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0

رئیس کل دادگستری خوزستان: از بیکاری ۳۰۰۰ کارگر در خوزستان جلوگیری شد

دهقانی: تعطیلی شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان که به دلیل بدهی به شرکت گاز به صورت نیمه‌تعطیل درآمده بود، با ورود دادستانی مرکز استان و طرح در جلسات این ستاد پیگیری و تصمیماتی اتخاذ شده که منجر به رفع تعطیلی این واحد تولیدی شده است.

سیاست شرق _ رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به رفع تعطیلی شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان گفت: در این راستا از بیکاری حدود سه هزار کارگر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم جلوگیری شد.

به نقل از  خبرگزاری مهر، علی دهقانی در این باره  اظهار کرد: سیاست‌های قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی همواره بر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در کشور است و در این خصوص اقدامات زیادی در راستای احیای واحدهای تولید و رفع مشکلات آنها انجام شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان از توقف تعطیلی یکی از واحدهای تولیدی در این استان خبر داد و افزود: تعطیلی شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان که به دلیل بدهی به شرکت گاز به صورت نیمه‌تعطیل درآمده بود، با ورود دادستانی مرکز استان و طرح در جلسات این ستاد پیگیری و تصمیماتی اتخاذ شده که منجر به رفع تعطیلی این واحد تولیدی شده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان از حمایت قوه قضائیه در راستای رفع تعطیلی شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان خبر داد و بیان کرد: با تصمیمات اتخاذ شده در این زمینه، از بیکاری حدود سه هزار کارگر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم جلوگیری شد.

رئیس ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خوزستان با بیان اینکه این واحد پتروشیمی در منطقه محروم و کمتر توسعه‌یافته در حال فعالیت است، اظهار کرد: رویکرد حمایتی به‌معنی چشم‌پوشی از حقوق دولت نیست بلکه در دستگاه قضائی با در نظر گرفتن جنگ اقتصادی و با هدف تسهیل در امر سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و پیشگیری از تحمیل آسیب‌های اقتصادی به جامعه، به سرمایه‌گذاران فرصت‌هایی داده می‌شود تا بتوانند به تعهدات خود در بازه زمانی مشخص عمل کرده و به‌طور قطع پس از زمان تعیین شده احقاق حقوق دولت نیز به شکل جدی پیگیری خواهد شد.

دهقانی ادامه داد: طبق تصمیم اتخاذ شده، مقرر شد با پرداخت نیمی از بدهی این شرکت، نسبت به تأمین گاز مورد نیاز و راه‌اندازی مجدد آن اقدام شود و مابقی بدهی شرکت با طرح در ستاد تسهیل استان تقسیط شود.

صادق جعفری چگنی، دادستان مرکز خوزستان و دبیر کمیته ستاد پیگیری و اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان در این خصوص، گفت: مبارزه با جرایم و مفاسد اقتصادی از اولویت‌های این ستاد است و رسیدگی به دعاوی اقتصادی باید به گونه‌ای انجام شود که در پایان شاهد حمایت از سرمایه‌گذاران، کارگران و کارآفرینان و ایجاد زمینه امنیت برای سرمایه‌گذاری در استان باشیم.

وی اظهار کرد: بیکاری از عمده دلایل آسیب‌ها و جرایم اجتماعی است و حمایت از سرمایه‌گذاری قطعاً به بهبود اشتغال و کاهش آسیب‌ها در خوزستان کمک می‌کند که این امر مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها و نظارت قضائی است.

احسان موسوی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان در این زمینه گفت: به دلیل نوپا بودن این مجموعه از ابتدا با مسائل متعددی روبه‌رو بودیم و برای تولید باثبات و پایدار، مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشتیم و هنوز با مشکلاتی درگیر هستیم.

وی ادامه داد: معضلات اقتصادی از جمله بازپرداخت فاینانس خارجی و وام‌های داخلی از یک سو و وصول نشدن مطالبات از سوی دیگر، مجموعه را با اختلال مواجه کرده بود.

موسوی گفت: با توجه به این مشکلات نتوانستیم در موعد مقرر بدهی‌ها را به شرکت گاز پرداخت کنیم و مسئولان شرکت گاز با وجود تعهد و تفاهمی که با آن‌ها داشتیم در یک مقطع زمانی اعلام کرد که اگر کل بدهی‌ها پرداخت نشود، گاز قطع می‌شود و با کاهش افت فشار گاز توسط این شرکت، ادامه تولید مقدور نبود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان با تقدیر از همراهی دادگستری خوزستان برای راه‌اندازی مجدد این مجموعه، گفت: دادستان کل استان با تشکیل جلسات با شرکت گاز استان، آنان را متعهد کرد تا در اسرع وقت گاز مورد نیاز مجموعه را تأمین و بازپرداخت بدهی با تقسیط انجام شود.

موسوی با بیان اینکه در مجموعه پتروشیمی مسجدسلیمان یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم فعالیت دارند و یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم با این مجموعه در حال همکاری هستند، گفت: همکاری و همدلی مجموعه قضائی استان سبب شد از ادامه اشتغال سه هزار نیروی کار حمایت شده و از تعطیلی این واحد اقتصادی جلوگیری شود.

وی از مسئولان استان خواست تا با همراهی واحدهای تولیدی و اقتصادی، به ادامه چرخه تولید و اشتغال کارگران کمک کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »