... امروز: سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - 11:47 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

طالبان، از خروج ۱٠٠ دختر برای تحصیل در امارات، ممانعت کرد

او قصد داشت از دانشجویان دختر برای حضور در دانشگاه حمایت مالی کند و هواپیمایی که هزینه آن را پرداخت کرده بود، قرار بود تا صبح چهارشنبه به امارات پرواز کنند.
تجمع اعتراضی زنان به محدودیت ها توسط طالبان در کابل، افغانستان، ۲۸ دسامبر ۲۰۲۱ / رویترز

سیاست شرق _ رئیس یک شرکت مستقر در دبی، روز چهارشنبه گفت که مقامات طالبان افغانستان از خروج حدود ۱۰۰ زن برای سفر به امارات متحده عربی ممانعت کرده اند، جایی که او قرار بود از تحصیلات دانشگاهی آنها حمایت کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، خلف احمد الحبطور، رئیس موسس گروه الحبطور، در ویدئویی منتشر شده در شبکه اجتماعی X، که قبلاً توییتر نامیده می شد، گفت که او قصد داشت از دانشجویان دختر برای حضور در دانشگاه حمایت مالی کند و هواپیمایی که هزینه آن را پرداخت کرده بود، قرار بود تا صبح چهارشنبه به امارات پرواز کنند.

با این حال، دولت طالبان اجازه نداد صد دختری که، همه چیز را برای آنها ترتیب داده‌ شده بود، مانند اسکان و تحصیل، سوار هواپیما شوند.

الحبطور در توییتی نوشت: بنابراین، به دور از هرگونه موضع سیاسی، آماده هستم با همکاری مقامات رسمی ذیربط میزبان ۱۰۰ دانشجوی دختر باشم و به آنها فرصت تحصیل در دانشگاه های دبی را بدهم.

مقامات فرودگاه کابل مانع از سوار شدن دختران برای پرواز شدند.

دولت طالبان دانشگاه ها و دبیرستان ها را به روی دانش آموزان دختر در افغانستان بسته است.

آنها به افغان ها اجازه خروج از کشور را می دهند، اما معمولاً از زنان افغانی که در مسافت های طولانی و خارج از کشور سفر می کنند، می خواهند که همراه مردی مانند شوهر، پدر یا برادرشان باشند.

در این گزارش، گفته نشده که آیا، ممانعت طالبان به دلیل نبود همراه بوده یا دلایل دیگری داشته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »