... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - 8:39 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
کپی شد!
0
پس از توئیت وزیر مهاجرت کانادا؛

قاضی زاده هاشمی: برای اقامت موقت در کانادا، درخواستی نداشته ام

قاضی زاده هاشمی: من یک ویزای توریستی طولانی‌مدت برای ورود به کانادا داشتم و تصمیم گرفتم قبل از انقضای آن، برای هجدهمین بار از کانادا دیدن کنم. این دیدار پایان یافته است، نه من و نه خانواده‌ام هرگز درخواست اقامت موقت یا اقامت کاری در کانادا را مطرح نکرده‌ایم.

سیاست شرق _ در حالی که خبرگزاری رویترز، به نقل از وزیر مهاجرت کانادا، مدعی عدم موافقت دولت وی، با در خواست «حسن قاضی‌زاده هاشمی»، وزیر اسبق بهداشت ایران، شده است، وی ضمن رد چنین خبری اظهار داشت: نه من و نه خانواده‌ام، هرگز درخواست اقامت موقت یا کاری در کانادا نداشته‌ایم.

به نقل از خبرگزاری رویترز، روز دوشنبه، مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا در صفحه کاربری‌اش در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که دولت این کشور امکان اقامت موقت را تا مدت ۳۶ ماه برای حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت پیشین ایران، لغو می‌کند.

به نوشته رویترز، این اقدام پس از آن انجام می‌شود که طبق برخی گزارش‌ها، قاضی‌زاده هاشمی در مونترال کانادا رویت شده بود.

میلر در ادامه گفت که این تصمیم، چنان که به قاضی‌زاده هاشمی نیز اعلام شده است، مربوط به آنچه «رعایت نکردن حقوق بشر از سوی ایران» است، عنوان شده است.

این اقدام دولت کانادا، پس از انتشار عکسی از قاضی زاده هاشمی در کانادا صورت گرفت.

با این حال، این موضوع با واکنش وزیر سابق بهداشت روبرو شد. او در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، تاکید کرد خود و هیچکدام از اعضای خانواده اش تابعیت ندارند.

حسن قاضی زاده هاشمی همچنین در توئیتی به این ماجرا اشاره کرده و آورده است؛

نه من و نه خانواده‌ام، هرگز درخواست اقامت موقت یا کاری در کانادا نداشته‌ایم.

من یک ویزای توریستی طولانی‌مدت برای ورود به کانادا داشتم و تصمیم گرفتم قبل از انقضای آن، برای هجدهمین بار از کانادا دیدن کنم. این دیدار پایان یافته است، نه من و نه خانواده‌ام هرگز درخواست اقامت موقت یا اقامت کاری در کانادا را مطرح نکرده‌ایم.

[خطاب به وزیر مهاجرت کانادا] من پاسخ حقوقی خود را مستند به صدها سند در مورد دهه ۶۰ که در نامه شما ذکرشده تنظیم و تسلیم و بابت انتشار اسنادی که به صورت غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی منتشر شده، اقدام قانونی خواهم کرد.

با ویزای توریستی سفر ۱۸ روزه به کانادا داشتم

دکتر حسن هاشمی افزود: من بواسطه تخصصم و حضور در کنگره های بین المللی چشم پزشکی، همواره به کشورهای بسیاری در قاره های مختلف جهان سفر داشته و دارم. در همین راستا، اخیراً با ویزای توریستی، مسافرت ۱۸ روزه ای هم به کانادا داشتم.

کانادا در سال ۲۰۱۲ روابط دیپلماتیکش را با ایران قطع کرده است. این کشور همچنین  تحریم‌های متعدد حقوق بشری نیز علیه ایران اعمال کرده است.

 سید حسن قاضی زاده هاشمی، از بنیان‌گذاران جهاد سازندگی (نهادی که بعد از انقلاب برای خدمت به روستائیان و ساکنان مناطق محروم تأسیس شد) است و پایه‌گذاری بنیاد خیریه نورآوران سلامت (سال ۱۳۸۱) از دیگر اقدامات او است. بنیادی که در نقاط محروم ایران خدمات چشم‌پزشکی و دندان پزشکی را به‌صورت رایگان ارائه می‌کند.

هاشمی در سال ۱۳۹۲ به‌عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت حسن روحانی انتخاب شد و در دی‌ماه ۱۳۹۷ از این سمت استعفا داد. طرح ملی «تحول نظام سلامت ایران» از جمله اقدامات وی در دوران وزارت بهداشت است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »