... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - 0:06 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

بلومبرگ: آمریکایی سامانه ضد پهباد «خون‌آشام» را، تحویل اوکراین داد

برخلاف بخش عمده کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین، که منبعش ذخایر تسلیحات موجود در انبارها است، قرارداد سامانه «خون‌آشام»، مستقیما در چارچوب ابتکار امنیتی جدید منعقد شد.

سیاست شرق _ به نقل از وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون»، نیروهای اوکراینی، استفاده از سامانه موشکی آمریکایی موسوم به «خون آشام» برای منهدم کردن پهپادهای روسی را آغاز کرده‌اند.

به نقل از بلومبرگ، بر أساس این گزارش، دفتر خریدار تسلیحات برای «پنتاگون»، توضیح داد که این سامانه ساخته‌شده توسط شرکت«ال ۳ تکنولوجیز » با کامیون‌ به خاک اوکراین منتقل می‌شود.

مهمترین ماموریت این سیستم، سرنگونی پهپادهاست، که تهدیدی دائمی را در طول جنگ برای اوکراین ایجاد می‌کنند.

چهار سیستم از ۱۴ سیستم اولیه که در ژانویه گذشته قرارداد آن بسته شد، تحت قراردادی به ارزش ۴۰ میلیون دلار در اواسط سال جاری وارد اوکراین شدند و بقیه تا پایان سال جاری تحویل داده خواهند شد.

سامانه «خون آشام» از پرتابگرهایی تشکیل شده که می‌توانند برای شلیک موشک‌های نقطه‌زن، بر روی خودروها نصب شوند. این موشک‌ها مجهز به سوپاپ‌هایی هستند که برای انفجار در نزدیکی پهپاد طراحی شده‌اند.

«پنتاگون» بهار گذشته، قرارداد خرید ۱۰ سامانه ضد پهپاد متحرک، هدایت شونده لیزری را امضا کرد، بدون این که جزئیات بیشتری را درباره این سامانه‌های دفاعی ارائه کند.

برخلاف بخش عمده کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین، که منبعش ذخایر تسلیحات موجود در انبارها است، قرارداد سامانه «خون‌آشام»، مستقیما در چارچوب ابتکار امنیتی جدید منعقد شد.

بخش عمده حمایت نظامی واشینگتن از اوکراین در حال حاضر، از محل ذخایر کنونی مهمات این کشور تامین می‌شود، در حالی که تحویل سامانه «خون‌آشام» مستقیماً در چارچوب میلیاردها دلار کمک نظامی تصویب شده به اوکراین صورت می‌گیرد.

این نخستین بار است که چنین سامانه‌ای در یک منطقه جنگی مستقر می‌شود و تجارب رزمی مربوط به پهپادها، نقش بسیار مهمی برای تست کارایی این سامانه، برای آمریکایی ها خواهد بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »