... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - 9:15 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

وزیر جنگ اسرائیل: ایران در ۲۰ کیلومتری مرز ما، فرودگاه احداث می کند

گالانت: ایران با اهداف تهاجمی، در فاصله ۲۰ کیلومتری مرزهای ما، در حال احداث یک فرودگاه است.

سیاست شرق _ وزیر جنگ اسرائیل، در جدیدترین اظهار نظر خود مدعی شد که، ایران در حال احداث فرودگاهی در جنوب لبنان و در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرز فلسطین اشغالی است.

به نقل از تایمز اسرائیل، یواف گالانت، وزیر جنگ اسراییل که در کنفرانس سالانه مرکز تحقیقات سیاست‌های مبارزه با تروریسم دانشگاه رایخمن (در هرتزیلیا) سخنرانی می‌کرد، مدعی شد: ایران با اهداف تهاجمی در فاصله ۲۰ کیلومتری مرزهای ما در حال احداث یک فرودگاه است.

گالانت همچنین ادعا کرد: ایران بزرگترین خطر برای اسرائیل است و با تلاش خود برای دستیابی به توانمندی نظامی هسته‌ای به تهدیدی برای ثبات منطقه و جهان هم تبدیل شده است.

به زعم گالانت ایران امروز از هر زمان دیگری به هدف هسته‌ای خود نزدیک تر است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: در سایه تحولاتی که خاورمیانه شاهد آن است، ایران در حال تسلط جغرافیایی وایدئولوژیک بر کشورهای منطقه است.

او افزود: هدف اصلی ایران، وارد کردن اسرائیل به جنگی فرسایشی در تمام مرزهایش و در آن واحد است.

گالانت در بخش دیگری از سخنرانی خود افزود: اقدامات تحریک آمیز و مکرر حزب الله در مرزهای شمالی (فلسطین اشغالی) اقداماتی متکبرانه و در عین حال خطرناک است.

او در این زمینه، با نشان دادن تصاویری به حضار، ادعا کرد، اینها تصاویر فرودگاهی است که ایران در حال احداث آن در قلعه جبور در جنوب لبنان است، این منطقه فقط ۲۰ کیلومتر با مرز اسرائیل فاصله دارد.

گالانت در ادامه و در ادعایی دیگر گفت: هدف از این اقدامات ایران، ضربه زدن به اسرائیل است زیرا در صورتی که به نقطه درگیری برسیم آنها از بکارگیری ضربات کشنده علیه ارتش اسرائیل ابایی نخواهند کرد.

وزیر جنگ اسرائیل در بخش دیگری از سخنرانی خود اعتراف کرد، امروز اسرائیل با جبهه‌های مختلفی مواجه است، از جمله سوریه، غزه و کرانه باختری؛ او در این زمینه مدعی شد با کمک ایران، سوریه نیز به جبهه‌ای علیه اسرائیل تبدیل می‌شود، اما اسرائیل اجازه شکل‌گیری حزب الله ۲ را در بلندی‌های جولان نخواهد داد و تل‌آویو تلاش می‌کند تا اجازه ندهد تا سوریه به نقطه آغاز حملات دیگری علیه اسرائیل تبدیل شود.

گالانت در رابطه با شرایط غزه هم اعلام کرد، حماس و جهاد اسلامی به شکل روز افزونی در حال همسویی با محور ایران هستند، او با محور شرارت توصیف کردن محور مقاومت، مدعی شد که ایران حامی اصلی اقدامات گروه‌های فلسطینی در غزه است.

گالانت همچنین گفت: محور ایرانی، مرزهای اردن را هم برای اسرائیل نا امن می‌کند، او با اشاره به مرزهای طولانی که با اردن از ایلات تا دریاچه طبریا امتداد دارد، ادعا کرد، ایران عامل اصلی مسلح شدن کرانه باختری است و از این طریق به دنبال از بین بردن اسرائیل است.

وی با اشاره ضمنی به مشکلات داخلی اسرائیل گفت: در چنین شرایطی ما نیازمند وحدت هستیم تا از این طریق بتوانید در مقابل این چالش‌ها که همزمان از زمین، هوا و دریا بشکل می‌گیرند، مقابله کنیم.

او هشدار داد که در صورت ادامه شرایط فعلی، اسرائیل بهای سنگینی را در زمینه امنیت خواهد پرداخت.

به گزارش رویترز و به نقل از یک منبع غیر اسرائیلی، فرودگاه ادعا شده توسط گالانت، می تواند توسط پهپادهای بزرگ، از جمله هواپیماهای مسلح ناشناس که از روی طرح های ایران ساخته شده اند، استفاده کند. این منبع گفت پهپادهایی که از باند هوایی به پرواز در می آیند می توانند عملیاتی را هم در داخل و هم در خارج از مرز لبنان انجام دهند، اگرچه احتمال اولی بیشتر است.

این منبع همچنین گفت که حزب الله منابع قابل توجهی را به فناوری هواپیماهای بدون سرنشین اختصاص داده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »