... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
ورزشی ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - 1:29 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

امیرحسین زارع، مدال طلای جهانی، وزن ۱۲۵ کیلوگرم را کسب کرد

ادامه حملات زارع به ۵ خروج دیگر پای پتریاشویلی از تشک منجر شد و مجموع نتایج زارع را به ۱۰ رساند تا زارع قهرمان سه دوره جهان را در فینال مسابقات جهانی ۲۰۲۳ با نتیجه ۱۰ – ۰ شکست دهد.

سیاست شرق _ امیرحسین زارع، کشتی‌گیر وزن ۱۲۵ کیلوگرم، تیم ملی کشتی آزاد ایران با پیروزی مقتدرانه ۱۰ – ۰ مقابل گنو پتریاشویلی از گرجستان، نخستین مدال طلای ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ بلگراد و دومین مدال طلای جهانی خود را کسب کرد.

امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را از پیش رو برداشت. وی در مرحله سوم مقابل یونووان اسمیت از پورتوریکو با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر ۴ دانیل لیگتی از مجارستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. زارع در این مرحله با نتیجه ۴ بر صفر از سد طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه گذشت و با جبران شکست سال گذشته، راهی دیدار فینال شد.

سنگین‌وزن تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقه فینال، مقابل گنو پتریاشویلی آغازی هوشمندانه داشت و توانست با مهار مناسب حریف و حمله‌های پیاپی وقت نخست را با نتیجه ۳ – ۰ به پایان برساند. در ابتدای وقت نخست نیز زارع توانست در یک حمله هوشمندانه و ناگهانی با یک خاک امتیاز خود را به ۵ رساند. ادامه حملات زارع به ۵ خروج دیگر پای پتریاشویلی از تشک منجر شد و مجموع نتایج زارع را به ۱۰ رساند تا زارع قهرمان سه دوره جهان را در فینال مسابقات جهانی ۲۰۲۳ با نتیجه ۱۰ – ۰ شکست دهد.

پیش از کسب طلا توسط زارع، امیرمحمد یزدانی و حسن یزدانی به ترتیب در فینال ۷۰ و ۸۶ کیلوگرم از حریفان خود شکست خوردند و مدال نقره مسابقات را کسب کردند.

از ۱۰ وزن تیم ملی کشتی آزاد ایران در این مسابقات برای سومین سال پیاپی ۸ وزن در اختیار آزادکارانی از مازندران است

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »