... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - 10:14 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
به متظور کاهش تنش در مرزهای جنوبی لبنان؛

رویترز: فرستاده ویژه آمریکا، عازم بیروت می‌شود

معاون رئیس پارلمان لبنان: سفر وی حاکی از پیشرفت تلاش‌ها برای تضمین آتش‌بس در غزه طی چند ساعت یا چند روز آینده است.

سیاست شرق _ یک مقام ارشد لبنانی و یک مقام کاخ سفید روز یکشنبه ۳ مارس (۱۳ اسفند) اعلام کردند، آموس هوخشتاین، فرستاده ویژه آمریکا، عازم لبنان می شود.

به گزارش رویترز، گفته می شود آموس هوخشتاین، در ادامه تلاش‌های دیپلماتیک با هدف کاهش تنش در مرز لبنان و اسرائیل و ایجاد ثبات، امروز دوشنبه،۱۴ اسفند( ۴ مارس) راهی بیروت خواهد شد.

الیاس بوصعب، معاون رئیس پارلمان لبنان، یکی از مقاماتی که قرار است با هوخشتاین دیدار کند به رویترز گفت، سفر وی حاکی از پیشرفت تلاش‌ها برای تضمین آتش‌بس در غزه طی چند ساعت یا چند روز آینده است.

این مقام لبنانی افزود: «اگر این اتفاق بیفتد، من معتقدم که سفر هوخشتاین این بار برای پیگیری آتش‌بس در مرزهای جنوبی ما و بحث در مورد آنچه برای ثبات و پایان دادن به احتمال گسترش جنگ با لبنان لازم است، اهمیت زیادی خواهد داشت.»

از زمان جنگ غزه و حملات گسترده اسرائیل، که تاکنون منجر به جان باختن بیش از ۳٠،٠٠٠ نفر از ساکنان نوار غزه شده است، درگیری های شدیدی نیز در مرزهای جنوبی لبنان، بین حزب الله و ارتش اسراییل رخ داده است، درگیر هایی که از زمان جنگ سال ۲۰۰۶، کم سابقه بوده است و این نگرانی وجود دارد که درگیری‌ها یک جبهه جدید جنگ ایجاد کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »