... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - 3:45 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
معاون گردشگری وزات میراث فرهنگی اظهار داشت:

افزایش حضور گردشگران خارجی در ایران/ مدیران شرکت هوایی مصر، در راه تهران

سیاست شرق _ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: در نیمه اول سال ١۴٠٢، بیش از ٣ میلیون و ٣۵۴ هزار گردشگر خارجی به ایران سفر کردند، که نسبت به سال گذشته رشد ٣٨ درصدی را نشان می‌دهد.

علی اصغر شالبافیان، در نشست خبری به مناسبت روز جهانی گردشگری و هفته گردشگری در ایران، در پاسخ به سوالی درباره آغاز روابط گردشگری با مصر گفت: روابط گردشگری ما و مصر در چارچوب سیاست خارجی است، هفته گذشته مکاتبه‌ای با وزارت میراث فرهنگی شد که گروهی از مدیران شرکت های هواپیمایی مصر به ایران سفر می‌کنند. در حال حاضر پرواز مستقیمی میان ایران – مصر وجود ندارد، اینکه پرواز مستقیم به مصر انجام شود مرجع پاسخگویی سازمان هواپیمایی است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، درباره تورهای گردشگری مصر تاکید کرد: بخش خصوصی حوزه گردشگری مذاکراتی را انجام داده است، اما در نهایت روابط گردشگری تابع سیاست خارجی کشور است، ابتدا باید از کرامت و شانیت گردشگران ایرانی اطمینان حاصل کنیم و دفاتر خدمات سفر هم که در این زمینه می‌خواهند فعالیت کنند باید به این موضوع توجه داشته باشند. 

وی تاکید کرد: «تور مصر» زمانی معنا پیدا می‌کند که پرواز مستقیم داشته باشیم، آنچه ما تا این لحظه می دانیم، پرواز مستقیم نداریم،  آخرین اخبار درباره پرواز هم باید توسط سازمان هواپیمایی اعلام شود.، بخش خصوصی قرار نیست پرواز مستقیم داشته باشد. 

چهارشنبه، آغاز سفر گروهی گردشگران روسی به ایران

شالبافیان درخصوص لغو روادیدها نیز گفت: لغو روادید گروهی روسیه اجرایی شده و چهارشنبه، پنجم مهر نخستین گروه گردشگران روس به ایران خواهند آمد. لغو روادید با چین را هم در دستور کار قرار دادیم، الته دولت چین ایران را در فهرست مقاصد مورد تایید قرار داده است به همین دلیل در یک سال اخیر شاهد رشد خوبی در سفر گردشگران چینی به ایران هستیم. 

وی همچنین درباره اعطای سیم کارت بدون فیلتر به گردشگران خارجی توضیح داد: استفاده از این سیم کارت‌ها توسط گردشگران خارجی در کارگروه رفع مصادیق مجرمانه دادستانی کل کشور تصویب و با آن موافقت شده است. در جلسه‌ای که بین وزارت میراث فرهنگی، وزارت ارتباطات، دادستانی و نیروی انتظامی درباره نحوه اجرای آن با توجه به اولویت‌های مورد درخواست ما برگزار شد؛ درخواست کردیم فعالان گردشگری در اولویت این طرح قرار بگیرند. قرار شد فهرست دفاتر خدمات مسافرتی را ارائه کنیم تا این امکان برای آنها فراهم شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »