... امروز: سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - 11:14 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

تاکید رئیسی بر «وحدت کشورهای اسلامی در مقابل جریان تکفیری»

رئیسی: همه اقداماتی که دشمن امروز در امپراطوری رسانه‌ای و خبری انجام می‌دهد ، همه اینها حلقه‌های یک زنجیر برای متوقف کردن امت اسلامی است.

سیاست شرق _ سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، طی سخنانی در سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، در سالن اجلاس سران در تهران، بر انسجام امت اسلامی را در مقابل جریان تکفیری تاکید کرد.

رئیس جمهور اظهار داشت: «مسائلی همچون آنچه از حرکت‌های تکفیری، جنایت‌های هولناک در مساجد و در مراکز مذهبی انجام می‌شود، انفجار در پاکستان و افغانستان و به خاک و خون کشیدن مردم و جنایت دست‌نشاندگان آمریکایی و رژیم صهیونیستی در جای جای کشورهای اسلامی، انسجام امت اسلامی را در مقابل جریان تکفیری ایجاب می‌کند».

وی در خصوص هتک حرمت قرآن در کشورهای غربی گفت: «یقین می‌دانیم که آنچه بیگانگان در یک حرکت زنجیره‌ای انجام می‌دهند اعم از توهین به مقدسات و قرآن شریف، توهین به شخصیت عالی نبی مکرم اسلام و اولیای دین و آنچه گروه‌های تکفیری برای قتل و جنایت در جهان اسلام و کشورهای اسلامی به راه انداخته‌اند، و افراد دست نشانده را در همه جای عالم به عنوان دولت‌ها و ایجاد ارتباط با رژیم صهیونیستی را به خدمت گرفته‌اند و همه اقداماتی که دشمن امروز در امپراطوری رسانه‌ای و خبری انجام می‌دهد ، همه اینها حلقه‌های یک زنجیر برای متوقف کردن امت اسلامی است».

رئیسی ابراز داشت: «دیپلماسی فرهنگی، دیپلماسی سیاسی و کار ارتباطات در همه حوزه‌ها چه دیپلماسی فردی و چه دیپلماسی در سطح سیاسی و اجتماعی و فرهنگی بسیار اهمیت دارد و جمع حاضر علما و فرهیختگان در حوزه دیپلماسی فرهنگی بسیار می‌توانند اثربخش باشند و این ارتباط که آسیا را با آفریقا و آفریقا را با اروپا و کشورهای مختلف را با هم مرتبط کند، بسیار حائز اهمیت است».

بخش نشست های مجازی این کنفرانس که سال ۹۹ و شیوع ویروس کرونا در سی و چهارمین کنفرانس جایگزین بخش حضوری شده بود، همچنان ادامه دارد که از پنجشنبه ششم مهر در قالب ۱۶ نشست مجازی با حضور ۲۴۰ اندیشمند آغاز شد و در هر نشست مجازی ۱۵ اندیشمند داخلی و خارجی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی سخنرانی می کنند.

میهمانان حضوری کنفرانس سی و هفتم شامل ۱۱۰ اندیشمند از ۴۱ کشور در سطح عالی و ۱۱۰ نفر از نخبگان و مسئولان داخلی همچون ائمه جمعه و جماعت، دستگاه‌های فرهنگی و همچنین بانوان فرهیخته هستند.

دو نشست مهم نیز در کنفرانس امسال برگزار می شود که یک نشست با حضور ۱۱۰ نفر از فرهیختگان داخلی با حضور ائمه جمعه و نخبگان و علمای استانی از ۶۰ شهر خواهد بود تا درباره اشتراکات و قومیت های مختلف کشور بحث و گفت‌وگو کنند. نشست هم اندیشی دیگری نیز با میهمانان خارجی برپا می شود که بیانیه پایانی کنفرانس نیز در این نشست قرائت می شود.

امسال بیش از ۲۰۰ مقاله از ۲۰ کشور همچون مصر، الجزایر، تونس و عراق به زبان های مختلف به دبیرخانه کنفرانس رسیده که مجموعه ای از خلاصه مقالات در وبگاه کنفرانس عرضه می‌شود و از این تعداد، ۱۵۴ مقاله به زبان فارسی، ۳۰ مقاله به زبان عربی، ۱۵ مقاله به زبان انگلیسی و چهار مقاله به زبان ترکی و بقیه مقالات به زبان‌های دیگر است.

با توجه به اهانت به قرآن در کشورهای غربی، امسال یک نمایشگاه قرآن در کنار کنفرانس وحدت برپا میشود؛ د محصولات قرآنی و آثار هنری به نمایش درمی آید و اندیشمندان قرآنی در این نمایشگاه به ارائه نظرات قرآنی می پردازند.

سال گذشته شاهد برگزاری سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور ۲۰۰ اندیشمند از ۶۰ کشور و ۱۰۰ شخصیت سیاسی و فرهنگی داخلی با شعار «اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام؛ راهکارهای اجرایی و اقدامات عملیاتی» بودیم و کنفرانس هایی نیز در طول سال به صورت منطقه ای در استان های گلستان، سیستان و بلوچستان، خراسان و کردستان و همچنین کنفرانس هایی در سطح برخی کشورهای منطقه برگزار شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »