... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - 1:03 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

حمایت چین از پیشنهاد سازمان ملل درباره نوار غزه

ژانگ جون: من به شدت از درخواست آنتونیو گوترش، حمایت می‌کنم. باید فوراً یک کریدور بشردوستانه ایجاد شود تا همه نیازمندان کمک دریافت کنند.

سیاست شرق _ چین از درخواست گوترش برای ایجاد یک کریدور بشردوستانه برای کمک به غیرنظامیان در نوار غزه حمایت کرد.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل، در حساب خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: من به شدت از درخواست آنتونیو گوترش حمایت می‌کنم. باید فوراً یک کریدور بشردوستانه ایجاد شود تا همه نیازمندان کمک دریافت کنند.

گوترش روز سه‌شنبه گفت که سازمان ملل باید اجازه دسترسی به غزه داشته باشد، تا کمک‌های فوری بشردوستانه را به غیرنظامیان فلسطینی که در نوار غزه گرفتار و بی‌پناه هستند، منتقل کند.

او گفت: من از جامعه بین‌المللی می‌خواهم که حمایت بشردوستانه فوری را برای این منظور بسیج کند.

سازمان بهداشت جهانی همچنین خواستار ایجاد یک کریدور بشردوستانه به داخل و خارج غزه که در محاصره کامل رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار گرفته است, شد.

سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: با قطع آب از اسرائیل به غزه، کمبود شدید آب آشامیدنی وجود دارد که بر ۶۵۰ هزار نفر تأثیر گذاشته است. همچنین حملات هوایی اسرائیل به هفت تاسیسات آسیب رسانده است که این تاسیسات، خدمات آب و فاضلاب را به بیش از یک میلیون نفر ارائه می‌کردند. در برخی مناطق، فاضلاب و زباله‌ در خیابان‌ها جمع شده‌اند که خطر جدی سلامتی را به همراه دارد.

به گفته وی، سازمان ملل ۹ کارمند خود را در حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه از دست داده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »