... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - 0:56 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

آغاز سفر منطقه ای امیرعبداللهیان از بغداد

مشاور امنیت ملی عراق: اکنون نیروهای مرزبانی وزارت کشور عراق و پیشمرگه در این مکان‌ها حضور دارند و به جز آنها هیچ یک از گروه‌های مسلح در مرز بین ایران و عراق حضور ندارند.

سیاست شرق _ «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مسیر اولین مقصد از سفر منطقه‌ای خود، به منظور گفت‌وگو و تبادل‌نظر در خصوص موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای به‌ویژه تحولات جاری در فلسطین و نوار غزه با مقامات دولت عراق، وارد بغداد شد.

«قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق، پس از استقبال از امیرعبداللهیان در فرودگاه بغداد، در جمع خبرنگاران ایرانی اظهار کرد: سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به بغداد برای دیدار با «محمد شیاع السودانی»، نخست وزیر عراق، جهت رایزنی در مورد وضعیت فلسطین و هماهنگی جهان اسلام برای حمایت از فلسطینی‌ها و همچنین گفت وگو پیرامون توافق امنیتی بین ایران و عراق و اقدامات انجام شده در این خصوص انجام شده است.

وی با بیان اینکه دولت عراق در عالی‌ترین سطح اجرای توافقنامه امنیتی را دنبال می‌کند و ما در اجرای کامل آن جدی هستیم و بغداد متعهد به اجرای همه بندهای این توافق است، افزود: نخست وزیر عراق تاکید کرد که همه گروه‌های مسلح و پایگاه‌های نظامی آنها باید از مرز بین دو کشور دور شوند بنابر این اقداماتی در این پرونده انجام شد.

الاعرجی همچنین با بیان اینکه ما آمادگی همکاری و هماهنگی خود را اعلام کرده‌ایم، ادامه داد: دستوراتی توسط نخست وزیر برای همکاری کامل با جمهوری اسلامی ایران صادر شده است و ما از سفر هیات‌های جمهوری اسلامی ایران برای دیدن و بررسی موضوع خالی شدن مرز دو کشور از گروه‌های مسلح استقبال کردیم.

وی اظهار کرد: اکنون نیروهای مرزبانی وزارت کشور عراق و پیشمرگه در این مکان‌ها حضور دارند و به جز آنها هیچ یک از گروه‌های مسلح در مرز بین ایران و عراق حضور ندارند.

الاعرجی در پایان تاکید کرد که عراق به هیچ وجه نمی‌پذیرد و اجازه نخواهد داد که هیچ گروه مسلحی از عراق علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

بر اساس توافق نامه امنیتی بین ایران و عراق، تمامی گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب مورد حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا مستقر در اقلیم کردستان عراق باید از مناطق مرزی دو کشور دور و پایگاه‌های آنها تحویل نیروهای دولت مرکزی عراق شود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در رأس هیأتی دیپلماتیک امروز (پنجشنبه) وارد فرودگاه بغداد شد و مورد استقبال « قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق و برخی دیگر از مقامات وزارت امور خارجه این کشور قرار گرفت.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران قرار است به ۲ کشور لبنان و سوریه نیز سفر کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »