... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - 8:46 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

روسیه و برزیل، خواستار آتش بس در غزه شدند

نبنزیا: قطع آب و برق در غزه، خاطره محاصره شهر لنینگراد روسیه توسط نیروهای نازی در طول جنگ جهانی دوم را به یاد می آورد.

سیاست شرق _ شب گذشته روسیه و برزیل، دو پیش نویس قطعنامه جداگانه را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کردند که در آن خواستار آتش بس فوری در غزه شدند .

به نقل از خبرگزاری الجزیره، پیش‌نویس روسیه – که در جلسه غیرعلنی شورای امنیت درباره تشدید تنش در سرزمین‌های فلسطینی توزیع شد – خواستار آتش‌بس فوری و بشردوستانه است.

پیش نویس قطعنامه روسیه نسبت به تشدید بحران انسانی در غزه ابراز نگرانی عمیق می کند، بر ضرورت حفاظت از جمعیت غیرنظامی اسرائیلی و فلسطینی تاکید می کند و خواستار ارسال کمک های بشردوستانه و تخلیه امن غیرنظامیانی است که به آن نیاز دارند.

پروژه روسیه «همه اعمال خشونت آمیز علیه غیرنظامیان و اقدامات تروریستی» را محکوم می کند و خواستار آزادی «همه گروگان ها» با اشاره به اسرائیلی هایی است که توسط مقاومت فلسطین در اولین ساعات «سیل الاقصی» اسیر شدند. عملیاتی که یک هفته پیش آغاز شد .

رویترز گفت که مشخص نیست روسیه پیش نویس این قطعنامه را چه زمانی برای رای گیری ارائه می کند یا خیر.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل، اندکی پس از توزیع پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط کشورش، بمباران بی رویه مناطق مسکونی در غزه را غیرقابل قبول دانست.

نبنزیا افزود که قطع آب و برق در غزه خاطره محاصره شهر لنینگراد روسیه توسط نیروهای نازی در طول جنگ جهانی دوم را به یاد می آورد.

این نماینده روسی ادامه داد: تشدید تنش ها بسیار نگران کننده است و منطقه در آستانه یک جنگ همه جانبه و بی سابقه است و واشنگتن را متهم کرد که بدون یافتن راه حلی در حمایت از اسرائیل علیه فلسطینی ها دروغ هایی را ترویج می کند.

از سوی دیگر، نبنزیا گفت که اسرائیل «حق محافظت از شهروندان خود» را دارد و تمایل روسیه برای میانجیگری برای توقف درگیری ها را ابراز کرد.

پروژه برزیل

بعداً روز جمعه، برزیل – که ریاست دوره ای شورای امنیت را بر عهده دارد – پیش نویس قطعنامه جداگانه ای را ارائه کرد که به نوبه خود خواستار آتش بس فوری در غزه است.

یک منبع شورای امنیت سازمان ملل به الجزیره گفت که پیش نویس قطعنامه برزیل بر کمک رسانی به غیرنظامیان در غزه تمرکز دارد.

پیش نویس این قطعنامه حملاتی را که مقاومت فلسطین علیه اسرائیل انجام داده است، «تروریستی» توصیف می کند و از تل آویو می خواهد تا از درخواست خود مبنی بر تخلیه خانه های ساکنان نوار غزه صرف نظر کند.

پیش نویس قطعنامه های روسیه و برزیل در بحبوحه اختلاف میان کشورهای عضو شورای امنیت ارائه شد.

پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین، شورای امنیت برای بررسی تحولات تشکیل جلسه داد، اما نتوانست موضع واحدی اتخاذ کند.

به نوبه خود، ژانگ جون، نماینده چین از شورای امنیت خواست تا مسئولیت خود را برعهده بگیرد و در مورد آنچه او به عنوان وضعیت دردناک غزه توصیف کرد، اقدام کند.

در این مورد، نماینده بریتانیا، باربارا وودوارد، گفت که برای مشورت جدی، به زمان نیاز است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »